söndag 10 februari 2013

Tick, tack



Skovel väggklocka från IKEA.

Finfin väggklocka från IKEA, passar bra nu när det är lite halvstressade tider :)

 
God morgon!
 

Söndag förmiddag och jag har varit vaken länge nu. Gubbtrollet pussade mig hejdå innan klockan var halv 8 och jag gick upp därefter. Somnade på soffan igår vid 8 och sov sen tills jag blev väckt. Gick och la mig i sängen direkt därefter och sov sen heeeeela natten också. Mycket som händer nu och sömnen var nog välbehövlig.

Har hunnit med en riktig go frukost (äggröra, skinkmacka & varm oboy. Jojomänsan! Är det helg så är de.), en maskin tvätt har tvättats, bloggar har kollats igenom och kattfisen har legat på mig och myst. Kattfisen ligger gärna mitt uppe på mig när jag halvligger i soffan och imorse när hon la sig på magen och spann så sparkade det till ordentligt från Liten. Bra tycker jag. Kattfisen och liten vänjer sig vid varandra. Min lilla Selma ligger så fint och spinner och jag tror att det är bra då liten hör henne och vänjer sig redan nu :)


Tänkte slänga ihop en flyttlåda till. Sakta men säkert så går det framåt med packningen. Min organiseringshjärna är än så länge under kontroll & jag har ett fungerande pack-system i huvudet.

Sa jag att lägenheten är fixad nu? Igår var det ju visning och första tjejen som kom hit sa att hon absolut skulle ha den (utan att ens visa den för sin sambo ;)). Eftersom vi har sagt "först till kvarn" så blev det så. Har haft andra som så gärna också vill ha den men som, av olika anledningar, måste vänta lite längre innan dom tar över. Så, nu så är det fixat och det känns superbra. En himla go tjej, hon kommer trivas här! :)
Jag trodde att intresset skulle bli stort, men SÅHÄR stort som det blev trodde jag aldrig. Gubbtrollet har blivit totalt ner-mailad och det har varit så många som hört av sig så att vi fått ta i "tur och ordning" för att alla ska få sin chans och också för att den som var först, ska få första chans.
 
Härligt att det löst sig till det bästa och så himla bra att det är en sån go tjej som fick den! :)

Nej ni, nu ska här packas & hängas tvätt. Den obligatoriska söndagsfikan hos mormor blir såklart av senare idag. Den missar vi inte! :)


Kram på er!

Inga kommentarer: