fredag 15 februari 2013

Vänta lite på mig L-I-V-E-T !



Hej!

Fredag eftermiddag och jag ligger helt utslagen i soffan med min lilla fina Selmafis som sällskap. Veckan har sprungit förbi i vanlig ordning och denna veckan missades måndagsdejten. Fiiii katten vad jag saknar Emmen & Ida nu!!
Onsdagsdejt i simhallen blev det och jag har hunnit med att både packa, slänga ihop en cheesecake och göra negerbollar inför gubbtrollets födelsedag. Jojomänsan, här har det hunnits med lite utöver 100% jobb. Hua.

Idag har jag varit ledig för att hinna med allt utanför och runtomkring som händer. Hänga med en sväng i det där som stavas L-I-V-E-T och som tågar på likt tågen gör under sommarhalvåret. Jovisst.

Vecka 26 nu och besök hos barnmorskan har hunnits med på morgonkvisten. Gud så trevlig & bra barnmorska jag fått nu! Tjohooo så glad jag är över att jag bytte! Allting såg bra ut och den där kurvan som man ska följa, följer jag tydligen. Hjärtljuden var bra och Liten var på hugget idag trots utebliven frukost. Nästa besök är det dags för någon glukosbelastning. Här går det undan.
Efter barnmorskan traskade jag hem och städade undan i lägenheten lite innan det var dags för visning. En gammal go kompis till Gubbtrollet var en av dom intresserade och jag håller tummar & tår för att hon får den! :)

Så, så ser läget ut här hos oss. Selmafisen ligger och spinner på mig i vanlig ordning och jag drar ut på den där matlagningen (som vanligt.) Imorgon blir det full rulle igen då vi ska åka runt och fixa oss inspiration till både kök & badrum. Har en toppenkille som ska fixa badrummet åt oss och snälla Maxiboy ska hjälpa oss med allt vi inte kan (vilket är mycket!). Är så otroligt tacksam för all hjälp!
En offert och förslag ska kollas igenom och jag & Gubbtrollet ska slå våra kloka huvuden ihop och försöka få ihop allt detta till något bra.

Funderar på om jag kanske skulle ta och vila lite. Gud så skönt det hade varit, är helt slut i kroppen. Packningen ska få sig ännu en rond sen så att vi ligger bra till med allt tills det är dags. I huvudet är planen kanonbra men jag försöker förbereda mig på allt kaos som komma skall.


Och ni allihopa goa vänner som skickar mig så fina sms så jag blir helt svag i hjärtat... TACK! Tack för att ni är så jädrans bra. Min mobil har fest och krabbar så det är därför jag inte kunnat svara eller ringa. Bara så att ni vet varför jag är såååå jäkla dålig på att höra av mig. Ny mobil är på väg så håll ut! (Emma, jag tog likadan som du har! :))

Tänk ni, vi går mot ljusare tider nu! Håll ut så kommer våren snart!

Matbild med sne mun från Gotland.


 
Puss på er!

Inga kommentarer: