söndag 3 februari 2013

Snurr, snurr, snurr!


Så vart det söndag hörrni! Denna morgon har fyllts av morgonmys & tvättning. Medans gubbtrollet stack iväg och tränade sen drog jag iväg till Maxi för veckohandling. Av två tråkiga saker vett i tusan om inte jag drog det tråkigaste strået. Veckohandla är ingen favorit precis. Idag var det dock tomt på folk i affären så jag slapp sicksacka mellan alla sölkorvar & mormorsrumpor & kom hyftsat snabbt därifrån. (Mycket nöjd tjej)

Denna söndag ska ägnas åt ännu lite mer planering & spånande inför huset. Igår morse mötte mamma & pappa upp oss för att hjälpa till med lite ritningar. Stack sen iväg med ritningarna till en go tjej som ska klura på lite kökslösningar till oss. Skönt med någon som verkligen kan sitt jobb och har tuuuusen idéer & tankar om hur man kan göra. Kul!
(Hann även med en tur inom en vitvarukedja där den drygaste försäljaren jag någonsin har träffat jobbade. Bet ihop käkarna så hårt så att dom värkte & fokuserade enbart på att hålla käften & undvika ögonkontakt under tiden vi var där, vilket jag lyckades med.)

Semle-fikade hos svärmor & Calle på eftermiddagen & därefter stack vi vidare till mina päron där gubbtrollet hjälpte min pappa att lyfta in deras nya, dööööö-tunga, kylskåp i köket. Lite kvällsmat på det & sen hem för att fortsätta detta eviga husspånande innan vi la oss.
 
Heeeelt slut i huvudet av alla tankar & idéer. Men så får det va nu ett tag :)

Har förresten läst ut min tantsnusk-bok "Femtio nyanser av honom" och MÅSTE nu köpa andra delen i serien. Jojomänsan. Ni som tvekar.... köp den! ;)

Detta handfat är SÅ !JÄKLA! SNYGGT!.... men också så jäääkla opraktiskt. Buhuuu.

Ett badkar i den här stilen ska införskaffas... om sisådär 150 år när vi har råd. Dock inte i sovrummet (även om det finns plats)

Kolla bara.. Ja tack.

Inga kommentarer: