lördag 9 februari 2013

Tanka energi




Hej Lördag!

Sitter i soffan och tankar energi efter en hektisk dag. Är sådär lördagsseg som man blir om man varit uppe för länge kvällen innan och haft jäkligt trevligt med goaste vännerna. Emma fattades dock, annars vart det fulländat fredagsmys med Ida, Emil & Joelponken. Joelponken är äntligen hemma igen efter för många veckors flygande alldeles för långt härifrån.

Fredagskvällen innehöll supersnabbt kakel-kikande och en delad pizza med gubbtrollet i soffan. Kvällen fortsatte sen med finbesök av Ida, Emil & Joel och jag och syster krängde choklad medans grabbarna grus drack starkare grejer. Jojomänsan. Jag & Ida satte i oss ett Marabou Daim (och skulle kunna sätta i oss ännu mer om det bara fanns) och dessförinnan lyxade jag till det med både Pigall & Plopp. Jo men ni hör ju hur göttig fredag det var.
Grabbarna grus blandade Irish Coffee i vanlig ordning och ojjade sig för att inte Karl var hemma (för han är bäst på Irish Coffee), det blandades grogg & ölades och nyårslåtarna gick på repeat här hemma samtidigt som stora & små ting diskuterades. Tycker det är så gött att ha så goa vänner som man kan vara sig själv med & som man bara "kan vara" med.

Lördag morgon bjöd på frukost på fiket här nere (man får passa på innan man flyttar ifrån det vett ni!) och sen vart det lite huskikande på Huset igen. Emil hade inte sett det än så det är klart att man måste visa lite.
Har sen jagat lite presenter till en älskling som fyller år snart. Hade en plan i huvudet om vad som skulle inhandlas och fann det. Bra shoppingrunda med andra ord! :) (Fikastopp hann vi också med, såklart.)

Nu jäklar ska jag peppa upp mig själv och fixa iordning hör hemma. Ännu en visning här idag med 3 stycken nya intressenter. Härligt att det är så många som är intresserade! Lite packning efter det skadar ju inte så, så får det bli. Hepp hepp!

 
Kram på er!

2 kommentarer:

Emma sa...

Låter som en förträfflig fredag! Det där daimet förtjänade ni, synd att ni inte hade mer! ;) Och angående negerbollssmeten du skrev om, fy faaaaraoo vad gott det lät! Mmm! Får nog skrivas till i min diet-lista ;)

Och jag förstår ni har många visningar, er lägenhet är hur fin som helst! Och minst lika fint (om inte finare) kommer huset bli!

Puss!

Emma sa...

Ps. Du är snygg! Ds.