lördag 23 februari 2013

Monstermaskin



Innan man går och lägger sig ska man varva ner säger folk. Eller folk och folk, jag har läst det nånstans.
Har tänkt på om min hjärna är överfull med tankar för tillfället för jag drömmer huuuur mycket som helst nu om allt & ingenting. Inatt har jag sovit, vaknat, sovit, vaknat, sovit vaknat ungefär sjuhundra gånger om vartannat. Om man blir pigg av det? Icke! Är så jäkla trött men har tusen saker att fixa idag så jag hinner inte med att göra något åt det.

För min egen del så är det rätt lugnt, men gubbtrollets hjärta & hjärna kommer snart sprängas om han inte hinner med allt han ska hinna med. Han har tusen saker att göra och kan (som vanligt) inte tacka nej, eller vänta med nånting. Jag själv är rätt självisk och skriker högljutt NEEEEEEEJ om jag inte hinner eller känner mig pressad med tid. Men han? Han bara tågar på som världens monstermaskin och jag sitter mest här och hoppas att han håller för det där monstertempot.

Ska sätta fart här hemma nu. Lägenheten ska fixas iordning, en maskin tvätt ska tvättas, det ska badrums-planeras, kakel-kikas och tapet-kollas & jag ska hinna med att rasta fläsket med mammsen. Om.vi.hinner. Lördagar är ju den enda dagen på hela veckan där vi hinner med sånt eftersom att vi jobbar alla andra övriga öppettider. Så, nu jäklar ska det sättas fart här hemma.


Åh. Vet ni vad jag fick igår förresten? Marrängswisch. Tjohoo vad gottigt! Gubbtrollet gjorde sin goda chokladsås & fyllde våra tallrikar med glass, marränger, banan, grädde och så chokladsåsen. Mmmmmmm-hm. SÅ jäkla gott!
Lite Gladiatorerna på tv och så allmänt götteri ägnade vi kvällen åt. Skönt.

Näpp, nu så!


(En dag, när jag har tid, ska jag sätta mig ner och kolla igenom Hemnets inspirationsmapp från olika underbara hem i Sverige.Bilderna nedan är alla hämtade från Hemnet. Det finns något litet i alla som inspirerar mig. En färg, en känsla, material, en tavla, kudde, färgkombination.... Vad som helst. Samlar konstant bilder på datorn så att jag kan insupa inspiration.)
 










1 kommentar:

Emma sa...

Det är ju inte nyttigt att stressa för mycket har jag hört, glöm inte bort att andas! :) Snart (guuuud, väldigt snart!!) ska allt ert ordnande och fixande bli verklighet! :)