torsdag 21 februari 2013

Sovdag beställs



En sov-dag skulle behöva införskaffas i detta hem. Både för mig & för mitt gubbtroll. Är det inte konstigt att man ligger där i sängen och räknar sina timmar som man hinner sova? Så gör jag. Iofs så sköter mobilen nedräkningen rätt så bra när man stället alarmet. Står det under 8 timmar så ojjar jag mig högt och ljudligt. "Ååååjnewåååjne, här ska det bara sovas i 7 timmar". Jojomänsan, sån är jag. Ett riktigt sov-monster.

En sov-dag skulle därför behöva införskaffas så att man kommer i fas med sovandet för det lär inte bli mer av den varan när vi väl påbörjat renoveringen, eller för den delen fått Liten. Nepp, då jäklar kommer ni få se (och höra) ett riktigt monster. Monster-Maja i egen hög person, hejsan hejsan.

Jo, men så vart det torsdag kväll också. Torsdag kväll och en jäklans trevlig kvällsnix med Sandra har hunnits med. En runda på 5,5 km och sen en timmes avrundning/slutspurt på snicksnackandet på torget i vanlig ordning. Vi är rätt kassa på att ses, jag & Sandra. Vi har mindre än 1 minut till varandra men det hindrar inte oss från att dryga ut promenixdejterna med vecko- ibland månadslånga, mellanrum.

Nu är gubbtrollet hemma här. En diskussion om kyl och frys väntar. Vi tar en vitvarugrej i taget, INNAN själva köket är ritat ens. Jovisst. Tvärtom kan funka det också ;)




Inga kommentarer: