måndag 27 januari 2014

Att bli topptunnanderasande!

Loppan sover, jag har precis betalat räkningar och ska strax dra igång stora städningen här hemma.
Det är måndag och ännu en ny vecka framför oss. Jag har suttit med telefonen klistrad mot örat ungefär halva dagen. Försökt reda upp det här med häcken (stör mig något så f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-t på att JAG får lägga tid på skiten när det är nån annan som orsakat skadan.) Nu är det fart på grejerna i alla fall.
Pappa var här en sväng också. Han satt upp två stycken små skoskåp inne i vår "garderob" i hallen. Tipptopp. Vi var på IKEA igår. Snabb impulsiv sväng, som vanligt. Hinner knappt dit innan vi skyndar hem igen. Mysigt var det i alla fall och vi gick där och insöp inspiration och pratade om saker som ska göras & saker vi vill göra.
 
Åh, i fredags kväll var vi ute förresten! Jag, gubbtrollet, Joel & Emmen tog en helkväll. Började med lite fördrink hemma hos oss innan vi drog vidare till stan där vi käkade. Hann äta upp och beställa in lite dricka innan servitören råkade välta ut ett nästintill fullt rödvinsglas över nästan hela mig. Byxor, tröja, jacka och till och med halsduk blev nersölade med rödvin. Tankarna som for genom huvudet var icke nådiga men efter en överläggning med Gubbtrollet nere på toan så fixade vi till både kläderna och humöret!
 
Kvällen fortsatte sen med ett pubbesök till där vi träffade på en gammal gymnasiekompis till mig och hans kompis. Besöket inkluderades bl a av hot shots och dom var SÅ! jäkla goda! M-hm.
Från puben tillbaka till utestället (och alla 18åringar) drog vi sen igen. Tack vare rödvinsincidenten fick vi gratis inträde allihopa, jag slapp betala min nota för käket (och vinet hö hö) och dom erbjöd även kemtvätt. BRA service!
 
Förutom att en liten äcklig kille försökte ta mig på ställen där han INTE varken ska se eller röra så var kvällen bra. (Han blev utslängd. Ångrar i efterhand att jag inte anmälde det lilla äcklet då det finns dom som är betydligt mindre än mig och betydligt mindre handelskraftiga och som kanske inte klarar av att fixa situationen. Eller om dom är helt ensamma. Hemska tanke.)
 
Blir TOPPTUNNANDERASANDE på att man inte kan gå ut och ha roligt utan att man måste räkna med att det kommer finnas folk som inte vet var gränsen går utan måste klänga, taffsa & äckla sig.
 
Dom som borde sitta hemma och uggla är äcklena, INTE vi "vanliga" människor som kan bete oss och går ut enbart för att ha roligt.
Förstår inte för mitt liv hur man ska våga släppa iväg sin lilla unge sen i framtiden. Här har ni en mamma som kommer hämta och lämna när än på dygnet det är!
 
 
Gud så långt detta blev. Summan av kardemumman (underbart uttryck) var i alla fall en jäkligt trevlig kväll som slutade sent.
 
 
Nu ni, nu är det städning som gäller!




 
Unge lilla, bli aldrig stor.

Inga kommentarer: