fredag 17 januari 2014

Du körde in i fel häck, gubbfan!



Hej på er!


Fiiii fasen vad kallt det är idag! (Tur att jag har haffat mig min poncho ;)). Idag är det inomhusväder för hela slanten. Ska snart dra fram dammsugaren och röja innan gubbtrollet kommer hem tänkte jag. Kan ju vara trevligt att bli av med dammråttorna såhär lagom till helgen. (Är totalt usel på att dammsuga.)

Har stuckit näsan utanför dörren en gång idag och det var för att köra en utskällning i riktig monstermaja-stil. Någon körde in i vår häck (!) med en snöplogningstraktor och plöjde ner både häck och vårt staket som står inne i häcken. Gubben tänkte smita men ICKE tänkte jag och rusade ut genom dörren och körde ett rejält avgrundsvrål i blåsten. Han tyckte att det var lugnt eftersom att han ändå gjorde en bedömning att vårt staket var ruttet (!) och därmed ingen skada skedd.. M-hm. "Au, dä viktiga ä ju att ingen personskada ä skedd seddu" (Jag tänkte påpeka att det var synd att just ingen personskada skedde, men höll tyst).
Jo ni, så det är dagens händelse här. Imorgon är det jag som vaktar likt ett blodtörstigt djur för att se om gubben dyker upp som han lovade för att åtgärda (och ersätta) det som han åstadkommit. Är en riktig jäkel när det gäller sånt här, RÄTT SKA VA RÄTT så nu hoppas jag han gör sin del och ställer allt till rätta för jag tänker då fan INTE betala eller fixa nånting som var helt hundra innan han dök upp som gubbfan i lådan.

Så, nu ska jag dammsuga.

Borde förövrigt införskaffa en kategori där mina arga inlägg hamnar ;)

2 kommentarer:

Emma sa...

��

Nils sa...

Vilken en! Tur att ni fick tag på honom. Hoppas att han/hans arbetsgivare åtgärdar det som är sönder. PS Hade mer än gärna lyssnat till avgrundsvrålet i blåsten :)