söndag 5 januari 2014

Söndag kväll



... och här sitter jag. Julen är som sagt utdansad & granen pryder nu vackert vår gräsmatta utanför ytterdörren, vitrinskåpet har flyttats runt här hemma i jakt på den rätta platsen (som jag tror vi har hittat nu) och hjärnan går på högvarv med alla inredningstankar som fyller mitt huvud. Lampor och mormors gamla linneskåp är det som fyller en stor del av mitt huvud just för tillfället.
En bra sak med att ha föräldrapenning är att man verkligen får tänka igenom sina inköp och önskningar. Jag sitter som vanligt och klickar runt i alla möjliga webshoppar och lägger sak efter sak i varukorgen för att sen låta varukorgen försvinna. Dom saker som fastnar och återkommer är ju dock sådana saker som man verkligen, verkligen, gillar och kanske ska slå till på sen. Så vad jag vill ha sagt med detta? Ha ha, ja ni. Det var nog mest att man ska ha iiiiiiis i magen för då gör man sina bästa köp. Impulsshopping är sällan bra (i alla fall inte för mig :)) och sakerna som jag fått bestämma under stress och press blir sällan sådana riktiga superfavoriter.


Nu ska jag återgå till mina foton. Har MASSOR av foton som ska framkallas. (Senaste framkallningen gjordes förra året och det har ju hänt en hel del sen dess..) Närmare tusen foton ska granskas och läggas i särskild framkallningsmapp, sen laddas upp och grejas. När dom väl är hemklickade sen så börjar jobbet med att sätta in allihopa i pärmar. Ni hör ju, jag har att pyssla med! :)

Visar två av alla tusen bilder som ska framkallas.. Dessa två är tagna en morgon nere vid havet när vi skulle njuta lite av soluppgången tillsammans. Så himla fina färger, helt oredigerade och tagna direkt från kameran.






Kram på er!


Inga kommentarer: