fredag 10 januari 2014

Upp & hoppa!


Fredag kväll, gubbtrollet är äntligen hemma och maten är i magen. Ni hör ju hur bra det låter.
Idag har varit ännu en slappedag inomhus. Jag bytte om till respektabla byxor precis innan gubbtrollet tågade in genom dörren, dessförinnan har jag hasat omkring här hemma i mina pyjamasbyxor. Mammsen, pappa & syster kom inom en runda i eftermiddag för att gosa med trollungen och mamma frågade upprepade gånger om jag verkligen inte var sjuk, för jag såg verkligen blek ut. "Nähä, har du saouvit dau? Au, nåt ä dä för du ser inte redit kry ud"

Jag har superstädat sovrummet idag dock. Dammat av vartenda skrymsle, pulat runt med grejerna, dammsugit och röjt undan. Skönt när det är riktigt, riktigt, rent! :)


På tal om en helt annan sak så ska jag visa er nånting som jag velat ha länge. Philips Wake-Up Light. Det skulle ju kunna vara världens bästa väckarklocka, om den nu fungerar så bra som det står (vilket jag hoppas.)

Nu har den kommit i en ny design (tror jag) och den hade jag gärna haft på mitt nattduksbord.





 
(Den finns att beställa HÄR.)

3 kommentarer:

Emma sa...

Hör Karins sköna stämma genom din text "auooo naaaee".

Pappa Achmed sa...

SVINBRA uppfinning för en annan som har svårt att masa sig upp mitt i natten (iaf på den tiden man jobbade..)
Man märker stor skillnad att vakna upp med den än att vara utan den :)

Storgatans sa...

Achmed: Det måste ju ändå vara ett jäkligt bra betyg. Vill verkligen ha en sånhär mojjäng, gud så skönt att vakna av!

Emma: Ha ha. "Au prad, de begriber du väl?" ;D