onsdag 15 januari 2014

Tapet och barnrumsfunderingar 2.0







Trollungens rum ska fixas, frågan är bara hur. Innan var jag dösäker på att det skulle vara liggande panel i hela rummet, nu vet jag inte alls om det är liggande panel som gäller längre.
När vi har gått den vanliga husvisningen här hemma för folk som inte varit här, eller folk som var här innan vi kört något av renoveringsrycken, så har jag blarrat på om hur det ska sättas panel och tystnaden som uppkommer efter frågan "i hela rummet?" är något svår att inte misstolka om vi säger som så.

Jag är helt och hållet inställd på att jag inte vill ha väv i hela rummet, isåfall får det bli tapet men det känns inte heller helt hundra.
Trollungen är inte ens 8 månader så jag är rätt säker på att hon inte bryr sig men jag vill ju liksom att det ska vara barnrummens barnrum & mysigt, glatt, kreativt, pyssligt & ombonat.

Liggande panel ger ju en känsla, men jag vill inte att det ska bli för mycket och att det känns som att man blivit inlåst i en garderob. Garderobskänslan är ju inte sådär superkul och lockar nog inte fram nån myskänsla överhuvudtaget.


En av kortsidorna består av två inbyggda garderober och där har jag tänkt att vi ska sätta tapet. Tapeten som är på tapeten nu (hö hö) är den HÄR från Ferm Living.


.... Men även den HÄR, den HÄR, den HÄR , den HÄR och den HÄR cirkulerar friskt i mitt huvud...










Inga kommentarer: