tisdag 7 januari 2014

PEACE! (& sneakpeak i köket)

 
 
 
 
 
 
 
God morgon!
 
 
Ibland känner man att "japp, DÄR satt den!" när det gäller inredning. Ibland får saker flyttas runt tusen gånger om innan dom finner sin rätta plats, ibland finns ingen rätt plats och ibland, som i detta fallet, så kan man sätta pinalen nästan vartsomhelst och det bara skriker "cadisch!".
 
Min "jag-kan-sätta-dig-varsomhelst-pinal" är min julklapp som jag fick av mitt gubbtroll...
 
Ett peacemärke i trä. Hör ni hur bra? Ett peacemärke, i trä! Förstår knappt hur han kunde träffa så jäkla rätt (det förstår knappt han heller), men håll i hatten hörrni vad jag ÄLSKAR mitt peacemärke.
 
Han må vara utomordentligt påhittig & skitbra rent ut sagt på att hitta presenter och julklappar, men denna underbara julklapp var så himla otippad och oväntad. Jag trodde ärligt talat inte att han skulle våga köpa inredning till mig eftersom jag kan vara något kräsen (eller målmedveten som jag väljer att säga :)) när det gäller just inredning, men han träffade verkligen helt mitt i prick!
 
 
Här får ni er en liten kik i vårt kök...
 
 
 
Vit trälåda köpt på Village, Peacemärke från Rum 28, ljusstaken är ärvd och sprayad i mattsvart färg, BOX 01 samt vinäger & olja-set från House Doctor, Tekanna Bruka Design (gammal), muggar Mateus, vardagsporslin IKEA, "påse" med kaffefilter är från HM (inte kaffefiltret då ;))


 
 





5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fint ni har det :)! Känner ju även att jag måste kommentera kokböckerna....men väljer att inte säga något ;). Kram från bästakusinen......Jenny!

emma sa...

Tre ord-> Så jävla snyggt!

Storgatans sa...

Jenny: Ha ha! Du kommer aldrig tro mig, men. Jag har lagat mat varenda dag i en hel vecka nu. VARENDA DAG! Och! (Det bästa av allt) : Maten har blivit god och jag har inte förruttnat av uttråkning under själva matlagningen. Har inte ens bränt något! ;D Impad? Förstår att du tappade både tråden och andan nu. Ha ha! ;D

Emmsen: TACK! <3

Anonym sa...

Åh vilken husmora du är! Det e väl rätt kul ändå va :)? Jag gör tummen upp iaf för dumlekakorna :)!!

Storgatans sa...

Visst är jag! Jag trodde aldrig att jag skulle höra mig själv säga det, men. Det är faktiskt rätt så kul! :) Fick den mittersta boken av Lars i julklapp och har lagat recepten därifrån och kan verkligen bara göra tummen upp! Alla recepten som jag gjort uppfyller alla mina krav: snabba, lätta & (jäkligt) goda! :) Dumlekakorna är dock outstanding, sviiiiiiiingoda är dom!!!!! :)