lördag 4 januari 2014

Barnmatsburkar blir ljuslyktor

 
 




Om man har småbarn som äter barnmat från affären så får man MASSVIS med glasburkar över till ingen nytta. Här hemma sparar jag dom för framtida bruk (har planer på finfin dekoration på ett (mitt) framtida bröllop, om jag nu kommer bli gift innan nästa istid kommer vill säga) och använder dessutom några till ljuslyktor.
Just nu hade jag natursnöre hemma att sno runt, men har man andra band (eller andra idéer) så är det bara att ösa på.

Som småbarnsförälder kan det ju dessutom vara så att budgeten är något tajt så budgettips kan ju vara välkomna (i alla fall här hemma! :))

Vill ni veta en annan budgetgrej? Om man älskar L:A BRUKETS tvål med citrongräs, men känner att det svider i plånboken med 199:- så har faktiskt Lagerhaus en finfin tvål med citrongräs som kostar ynka 59:- och luktar kanongott!




2 kommentarer:

emma sa...

Tack för tipset, för din tvål älskar jag!!! :)

Storgatans sa...

Shoppi shoppi Emmsen! :)