fredag 3 januari 2014

Dukning julafton

 
 
 




Såhär såg vår dukning ut på julafton. Min mamma är fantastiskt kreativ och ger massor med inspiration när det gäller just dukning så denna gången slog vi våra kloka huvuden ihop!
Att knyta band runt tallrikarna och fixa med själva "dukningen" gjorde jag och mamma kom med kassar med granris, julgranskulor, kvistar & band som vi sen dekorerade bordet med.

Det är ju så roligt att komma till ett fint dukat bord. Är det något som lyfter upplevelsen så är det en snygg dukning, tycker jag! :)



Tänk på att lägga plastfolie på duken, där du dekorerar, så att inte duken blir full av kåda & gegg.










2 kommentarer:

Pappa Achmed sa...

Meeeen vad ni är kreativa!!! Såååå himla fint dukat! Och hepp hoj vad jag är askalassugen på att komma och husesyna, nyfiken är bara förnamnet!

Storgatans sa...

Ja, KOM!!!!!! Du kan husesyna och jag kan bebisgosa med Stellasötisen! <3 Önskar verkligen att jag kunde roffa åt mig äran för dukningen men mammsen är helt sinnesjukt kreativ och superduktig på att duka vackert! Försöker vara med när tillfälle ges så man kan lära sig! :)