fredag 11 januari 2013

T.G.I.F

Såhär lam känner jag mig idag.




Ja, tack gode gud att det är fredag idag. Har inte sovit en blund inatt, vaknat av hosta, inte fått luft och varit så törstig så att det kändes som att munnen skulle skrumpna ihop. Smack smack. Så lät det. Host, host, snyt, upp på nattkiss, host, host, vända & vrida i sängen, host, snyyyyyyyyt. Jo, men ungefär så. Hade jag haft Alvedon hemma hade jag gladeligen doserat friskt med det idag då huvudet bankar & bultar sönder och samman. Nu har vi varken Alvedon eller något annat i medicinväg hemma förutom halstabletter så jag får hålla tillgodo med det så länge.

Fredag idag och EN dags jobb kvar innan helg. Idag känns det motigt men hepp hepp! Har en inbokad promenix efter jobbet så jag får kämpa på, för den vill jag inte missa. Ett gäng promenixer har det blivit i veckan och en dejt i simhallen med syster. Tipptopp. Duktig tjej (klapp på axeln)

Nä ni, NU. Nu jäklar ska jag göra mig färdig här.

Inga kommentarer: