måndag 28 januari 2013

Mer energi!



Sådär ja. Måndag eftermiddag/kväll och här sitter jag med min spinnande kattfis, sparkandes liten i magen & mer energi i kroppen. "Jallajallan" ,som min mamma kallar mag-tjofräs för, försvann som en vind tidigt i eftermiddags. Jag är en såndär lyckligt lottad en som aldrig någonsin drabbats av magsjuka, vinterkräksjuka eller vad allt heter. Jag kan få en släng illamående som rätt snabbt försvinner på ett eller annat håll så att säg, men sen är det oftast finito. Så även denna gång. Skönt de! 

Dagen har ägnats åt kurrering och lite packande. Man har verkligen mer saker än man tror. Herreguuuud med saker som man låter stå kvar i skåpen "om-att-ifall-att" man ska använda det nån gång när jorden fryser till is, man är hemlös och måste livnära sig på just precis den där krukan som är "sååååå bra att ha". Nä ni. En IKEA-kasse fylldes snabbt med saker som ska skänkas till mer behövande, eller för den delen för dom som ser mer i det än vad jag gör. Fint det, att man kan återanvända andras grejer. Sånt gillar jag!
Förstår bara inte hur det kan komma sig att man har så mycket saker om man som jag är, självutnämnd, rensa-drottning i alla kategorier.


Har ju inte uppdaterat er alls om vad som hänt senaste tiden känns det som. Det största är att vi nu skrivit papper och kommit överens om datum att ta över Huset. De ni!

Har också hunnit med min och gubbtrollets obligatoriska söndagsfika hos mormor, simmat med Elin & gubbtrollet, träffat Ida & Emmen, besökt IKEA för att insupa hus-inspiration, mumsa supergod mat hos svärmor & Calle, haft en go filmkväll med Karl (där jag tyvärr inte medverkade supermycket i just filmtittandet) & träffat Emma L för snack-ventilering & go söndagspromenix.

Livet trallar på & det är bara att hänga på hörrni :)
 
 
Här har ni några av mina favoriter på IKEA just nu. Lampan ligger högst upp på önskelistan att ha över vår framtida köksö.
Norden matsalsbord. Fint, stort, bra bord.



Ingatorp matsalsbord


Denna fastnade både jag och gubbtrollet för. Ottava taklampa.
  
Kivik soffa.






Inga kommentarer: