söndag 6 januari 2013

Promenixdejtande

Mobilbild från igår
 
 
God morgon!
 
Sådär ja. Då var den här. Den sista dagens ledighet på väldigt länge. Guuuud så skönt, och välbehövligt, det har varit med två veckors ledighet! Har inte stressat för nånting och det som inte hunnits med ena dagen har fått göras nästa dag istället.
Det är i och för sig inte superlänge tills min nästa ledighet.. Den är närmre än er semester men jag tycker iallafall att det är lång tid dit. Om allt går som planerat (och jag fortsätter må tipptopp) så jobbar jag tiden ut, vilket är 16 veckor. Därefter tar jag ut mina 4 veckors semester och sen är det (förhoppningsvis) dags. Jojomänsan! "Tiden kommer gå så fort, så fort" har jag hört ett antal gånger så jag min jobb-och-måsten-hjärna livnär sig på den tanken.

Igår beställdes vagn hörrni! Efter velande, diskuterande, och en fika där vi snackade oss samman, så kom vi fram till att det blev en svart, trots allt ;) Mitt praktiska & inte fullt så tålamodskrävande sinne satte stopp för vit barnvagn (och därmed gubbtrollets enda barnvagnsönskan. Jepp, jag är fruktansvärd). Varför detta stopp? Vit vagn ÄR  kalasfint, men. Om jag redan nu, innan liten är född, funderar på att inte ut och gå när det är regn/slask/gegga/ och fasar över mina vansinnesutbrott när jag står där med en fd vit vagn som jag inte får bort gegg-fläckar av olika karaktärer så är det inte färgen som är ultimat för mig. Jag vill ja en (krit)vit vagn efter 3 år också, inte en vit med en genomgående beige-het. Icke. Svart blir toppenbra. (Och sååååå praktiskt ;))

Efter vår vagnbeställning åkte jag hem till familjen medans gubbtrollet fixade med annat. En 1,5 timmes powerwalk på berget blev det för mig, min syster & mammsen. Helt vindstilla, men kallt ute. Så jädrans skönt. Resten av dagen ägnades åt att laga/äta mat & dega i soffan. Fick snällt invänta gubbtrollet som fick hämta hem mig.

Hemma krängdes nästan en hel burk oreo-glass så kaloriunderskottet från lördagens powerwalk fylldes på igen (kan man lugnt säga).


Söndag idag var det ja. En promenixdejt med Emma L väntar, sen är dagen oplanerad bortsett från en fika-dejt.

Ha en go söndag! 

Vindstilla vid sjön.


Inga kommentarer: