onsdag 2 januari 2013

Hur man förbereder sig för en HEN

 
 
 
Gokväll folket!
 
Roligt att ni tittar in här! Jag behöver inte ens skriva var jag befinner mig va? Visst vet ni att jag ligger i soffan, med uppknäppt kjol och nerdragna strumpbyxor, proppmätt? Tänkte väl det. Lagade mat ikväll (och det var precis lika tråkigt som alltid). Gubbtrollet sken dock upp som en sol när han kom hem till ett dukat bord så det var ju faktiskt värt en del. En salt kycklinggryta bjussade jag på..Klatchade till det med en god sallad och en fin dukning. Gubbtrollet mumsade uppmuntrande och sa "åååååh vad gott gumman" mellan tuggorna men det vet jag att han gör enbart för att jag ska vilja laga mat oftare. Och det vill jag inte.
 
Förutom att lagat mat har jag fått finbesök av Emma L & fikat på årets första semla. Semlan var så jäkla god och Emma var precis så genomgo som jag minns att hon var! Det kommer bli fler dejter i framtiden, jajemänsan. Fick en superfin vårbukett som verkligen inspirerade mig till att ta tag i julgranen & julpyntet imorgon och ta väck allt så att nytt, vårfräscht kan åka in! Så får det bli. 
 
Hann med en promenix i förmiddags också. Denna lilla staden har byggt en ny bro som jag prov-joggade över (yes, ni läste rätt. Jag "joggade") Det bör dock tilläggas att bron är kort och att min andning flåsade ikapp med monster-stormen Gudrun eller alternativt den sagoboken för småkids där det är en varg som blåser sönder ett hus? Jepp. Nåt i stil med den flåsningen låg jag inne med efter min korta jogging, som förövrigt var så långsam att jag undrar om den ens kan kallas för just jogging.
 
Har hunnit med några rundor nu under ledigheten. 9 km, några 6 km och ett par 5,5 km-turer. Klapp på axeln på mig. Försöker röra på fläsket så gott det går och så länge som jag mår bra av det.
 
På tal om rubriken... Hur man förbereder sig för en HEN...
 
Vi försökte ta reda på könet, just för att alla kläder är antingen blå med traktorer och bilar, eller rosa med fluff fluff och lulligull. Jag VILL veta men dealen var att "ser vi det på rutinultraljudet så tar vi reda på det, annars är det ödet och vi får förbli ovetandes" Tror ni att vi kunde se könet? Icke. Jäkla skitplan.
 
 
Här är i alla fall mina HEN-fynd från Nellys rea. 50% på allt.
 
 
 
 
 
 





Lite HEN va? Säg ja.

1 kommentar:

Emma sa...

Absolut hen! :) snygga små snuttefis kläder!