måndag 28 januari 2013

Jallajalla & lätt seperationsångest



 
God morgon!

Hoppas allt är toppen med er! Morgonen här hemma började vid 5snåret då gubbtrollet gick upp för att jobbfixa sig och jag vaknade ungefär samtidigt av illamående. Trodde det vart graviditetsillamående men icke. Tillbringade morgonen på toaletten och kände mig lite osäker på hur detta skulle arta sig så jag sjukskrev mig. Nu känns det bättre igen men är fortfarande inte helt tipptopp.

Har hunnit med deluxe-versionen av morgonmys med kattfisen, till hennes stora glädje. Har också hunnit ringa och säg upp lägenheten... I samma stund som jag la på fick jag en sån klump i magen. Hua.

Denna lägenheten har varit min borg länge nu. Jag har själv varit med om förvandlingen och målat i vartenda rum. Varenda list, varenda tak, varenda vägg, alla skåp, luckor, kakel & dörrar, har jag målat om.
När jag & mitt ex tog över denna lägenheten var den orange, såsbrun, mörkbrun, skabbvit, ljusblå, mintgrön, vinröd, grå & furun hade fått alldeles för mycket plats att breda ut sig på. Det har kvistlackats, putsat och fejjats i vartenda hörn. När lägenheten var på visning rynkade folk på näsan och "näää men usch"'ade sig. Nu säger var och varannan människa att "guuuuuuuud vilken lägenhet"

Det var myyycket jobb men så himla mycket värt det.

Jag älskar denna lägenheten.

Jag älskar att jag har satt min alldeles egna prägel på den & format den till vad den är idag. Men nu, nu jäklar är det dags att lämna den vidare (även om det är med en stoooooor klump i bröstet).


 
Ni vet Huset? Jovisst. Huset har jag & mitt gubbtroll stora planer för och det är verkligen på tiden att lämna vidare så att vårt alldeles egna projekt får all tid.
 
Huset & Liten.








Utsikten från lägenheten. Heelt underbar! Nu byts den ut mot en alldeles egen havsutsikt från vårt kommande sovrum.





 












 
 

1 kommentar:

Emma sa...

TÄNK vad fint ert hus kommer bli! :)