fredag 4 januari 2013

Effektiv dag

Ny almanacka fixad & beställd!

Då var fredagen snart över och jag har hunnit med mina supermåsten. Tjohoo! Morgonen började med ett besök hos barnmorskan (man kanske ska köra big mommy-style och skriva BM nu) och därefter blev det en promenix i skogen. Skönt som tusan! Har sen hunnit med en del. Vi kör check-lista igen:

  • Barnmorska -check!
  • Ringa frisören & boka tid -check!
  • Ut och gå -check!
  • Ta bort allt som har med julen att göra -CHECK! (Gud så skönt det är!)
  • Hämta ut paket -dubbelcheck! (Hämtade ut + fick hem foton + paket)
  • Beställa ny almanacka -check! (Det är den ni ser ovan och snyggingen på bilden är min. Almanackan finns att beställa på personligalmanacka.se)
  • Börja med fotoalbum -halvcheck... Har sorterat men inte satt in.

  • Storstädat á la Storgatan-style -supercheck!
Jovisst har jag hunnit med lite. Känns så jädra skön att ha lite gjort. Barnvagnstankarna har diskuterats med mor min och nu återstår det två val för mig (tre för gubbtrollet) Har hunnit med att avkalka både dusch, tvättstuga, toa, kaffebryggare & städat micron. Torkat hyllplan, satt in foton och ändrat om. Jag kommer somna gott inatt.

Här får ni se lite kvällsbilder från ett nystädat hem. Nya kuddfodral beställda från H&M & fina vårbuketten från Emma. Inspirationskällan till färgvalen & städningen är faktiskt den fina buketten.











2 kommentarer:

Em sa...

åhh vad fint och vårstädat du har gjort de. Jättefint :) roligt att du gillade buketten.

Och tack för sällskapet på promenaden idag, det var mycket trevligt. Det får vi snart göra om :) kramar

Storgatans sa...

Tack goding! :) Din fina bukett var färg-inspirationen (och städ-inspirationen)! :) Promenixen var kanontrevlig och ska lättans plättans göras om snart igen! :) Kram på dig!