torsdag 16 maj 2013

Vecka 39, lullande & mobilbilder i en salig röra



Detta skulle jag definitivt kunna vänja mig vid. Att bara vara, kunna göra preciiiiis vad man vill. Gud så skönt!
Igår hade jag tänkt fixa lite inomhus men blev istället sittandes på balkongen med fascinerad kattfis i knäet för att njuta av utsikt och vackert väder. Gick sen runt huset några varv för att konstatera att det behövs en styck mormor för att komma underfund med hur och vad vi ska göra med vår icke-befintliga-trädgård och det vet jag att min mormor kan. Gubbtrollet är dock världens trädgårdstroll också har jag märkt, han har tuuusen braiga förslag på saker som ska göras så dom två i ett team kommer bli perfekt.
Jag är inte ett dugg bra på blommor (näpp, inte det heller) så jag får snällt lära mig och hoppas på att få gröna fingrar i nästa mors-dags-present eller nåt. Jag köpte mig förresten en pelargon på IKEA för sisådär 3 veckor sen. Den har nu tappat alla sina knoppar, ramlat ner för trappan och blivit sne och ful och ser allmänt dyster ut. Jag förstår den, jag hade också blivit jävligt bitter om jag fått mig själv som "uppfödare". Igår tänkte jag slänga blomman, för att den är så ful men mamma såg bestämt stora potential i denna stackars vandaliserade blomma så den fick stanna. Ska nog vattna den idag bara för det!

Nog om blommor.

Tidig eftermiddag stack jag sen hem till mamma med en tvättpåse full med tvätt. Vi avnjöt någon rabarber-mousse tillsammans med gubbtrollet som slutat tidgare pga massa ärenden som skulle hinnas med och sen stack jag & gubbtrollet iväg för att fixa en badrumsfläkt.
Därefter, hemma hos mammsen igen, gick jag & mammsen och satt oss i växthuset i flera timmar & pratade strunt & lyssnade på en dansbandsskiva med hack i medans gubbtrollet körde hem och sprang en runda.

Handlade lite på kvällen och ägnade sen ytterligare ett bra tag hemma i vårt hus åt att dricka kaffe med mammsen som kom på besök samtidigt som vi provade barnvagnens alla finesser.

Fasen hörrni, såhär skulle man ju alltid ha det!

Nu tänkte jag snöra på mig skorna och plugga in musiken i öronen och ta mig en morgonpromenix i stillhet ner till havet. Gud så skönt.

Hoppas att ni får en bra dag! 
Åh gubbtrollet... En extra puss på dig!


Mobilbilder i all sin glans... här har ni ett gäng i blandad ordning:


Mys med kattfisen slår aldrig fel. Såhär myser vi så ofta vi bara kan.

Jajemänsan, idag går vi in i vecka 39 och jag ser numera ut såhär. Det finns en anledning till att fejjan är utanför bild. För er som är sugna på en hello-kitty-bralla så får jag tyvärr meddela att dom har utgått. Tyvärr.

Men kolla. Jag dör söt-döden! Min lilla fina, som jag älskar dig!

Dog jag söt-döden innan så dör jag nu igen för fy-fan-så-fin-bukett. Har den framför mig varje morgon och fascineras.

Här såg jag inte skit-gravid ut så därför åkte denna bilden också upp. Om man särar på benen ser man inte hur fläskiga dom egentligen är. Tips.

Någon som vill ha hjälp att stampa en stig? Mina fötter kan användas som redskap och i samspel med min vikt kan det åstakommas många bra saker. Som att stampa en stig t ex. Barnmorskan var förövrigt tvungen att kontrollera att jag inte fått någon havandeskapsförgiftning, för så svullen var tydligen mina fötter. Näääää, tycker ni?

Har man svullna fötter kan man på håll kolla hur bra andra jobbar.

1 kommentar:

Emma sa...

Hahaha! Älskar fot-svullo-bilden! :)