söndag 26 maj 2013

För er som tror att nåt har hänt..



... Så kan jag bara meddela att så är inte fallet.

Helgen är snart förbi och den gick lika fort som alla andra dagar som jag får dela med mitt gubbtroll. Fattar inte var tiden tar vägen men man får försöka fylla den på bästa sätt.

Denna helg har det hunnits med lite av varje. Morsdag-firande idag hemma hos mormor tillsammans med min familj, svärmor firades också lite här hemma innan dess (men då sov jag... Trevlig tjej va!). Spisen är nu inkopplad och vi har ätit vår första mat därifrån som blev äggröra & stekta champinjoner vid midnatt igår. (Hörde du det Joelponken?! Champinjonerna var sååååå goda, SÅ värda att vänta på! ;))
Gubbtrollet for en sväng till Halmstad i helgen dessutom och jag stannade hemma och kafferepade med Louise och Kim som kom inom. Jäklans trevligt med lite fikagäster. På tal om fikagäster så blev det spontant mack-fika här i helgen också vilket alltid är trevligt.
Vi har även varit en sväng i stan för att fixa absolut sista sakerna på måste-listan så nu är vi redo. Nästan i alla fall, det är fortfarande k-a-o-s här.

Nu inväntas kvällsmaten som ser ut att bli köttfärssås & makaroner. Imorgon kommer mammsen hit för att hjälpa mig reda upp kaoset. Ännu fler lådor ska packas upp & saker ska få inta sina rätta platser. Fy fanken vad tid det tar att få ordning! Hade allting varit färdigt så hade det såklart gått snabbare, nu har vi fått anpassa oss efter vart arbete ska bli gjort och så. Men, framåt går det. (Om än långsamt.) Ärligt talat längtar jag nåt så fruktansvärt tills allt är HELT färdigt så jag slipper ha folk här så man bara kan njuuuuuta.

Det kommer, tids nog. Nu ska jag njuta av maten!

För snart ett år sen var det jag som avnjöt en uuunderbar träning-&-må-bra-resa i Turkiet tillsammans med mammsen. Jäklar så bra vi hade det! Tänk vad mycket som hänt på ett år! :)


Inga kommentarer: