söndag 12 maj 2013

Lever ni?!

Heeeeeeeej!

Lever ni? Är allt bra? Här är allt tipptopp. Ingen Liten som tittat ut. Det är iofs tid kvar men ibland så ploppar dom ju ut innan beräknat datum. Något som denna ungen inte verkar göra..
Barnmorskan sa på förra besöket att Liten nu var "fixerad", vilket tydligen betydde att hen inte kan rubbas utan sitter fast där hen ska sitta fast. Sedär ja. Skönt att höra! Vi är en bit in i vecka 38 nu & det rullar på.
Renoveringen går framåt och nu inväntar vi kakel i kök & färdigställning av allt el-tjofräs. Håller tummarna för att det snart, snart, blir färdigt så att man slipper ha folk här och kan bo in sig på riktigt. Nog för att det är jäklans trevligt att ha folk här men nu börjar jag verkligen känna för att fixa & dona här hemma. Är så jäkla sugen på att tvätta & sätta in våra saker på sina nya platser.

Vad har annars hänt? Jo! Jag har fyllt år. Hah! Jag ÄLSKAR att fylla år och gubbtrollet överraskade mig ännu en gång med frukost på sängen, sång, paket och världens finaste bukett. Hans beställning till "vår" favoritblomsteraffär lät tydligen såhär "Nu har jag fått ett gäng kanonfina buketter... denna vill jag att den ska vara ÄNNU finare. Säg till Malin att det är jag som brukar vilja ha pärlor och grejer i så vet hon nog vem jag är". Mycket riktigt.... världens finaste bukett fick han/jag. Helt otroligt fin!
Firade dagen & kvällen tillsammans med familj & vänner. Precis som jag önskat. (Joelponken saknades dock:))

Fick ett stort uppläggningsfat från Mateus & ett par träningsbyxor & träningstopp från Nike av älsklingen. Så jäkla glad jag blev! :)
Pengar, suuuperfina glas att ha till efterrätter mm, en kanonbra matberedare,  gammal trälåda, et jättefint stekjärn & lite lotion + duschcreme fick jag också dagen till ära. Så himla fina saker och jag blev sååå jäklans glad för alltihopa! :) Tusen, tusen, tack godingar!

Annars så leker livet. Gubbtrollet klipper gräset för glatta livet med jämna mellanrum, vi grillar ute på vår altan titt som tätt (illa tvungna då vi inte har någon spis inkopplad än) jag har (idag!) putsat våra fönster, vi har inhandlat våra första trädgårdsredskap (en rak spade & en plattrensare) & gubbtrollet har även invigt dessa, vi har flyttat in lite saker på nedanvåningen och lagt lite, lite, saker i våra nyinstallerade kökslådor & det pulas där det pulas kan Jojomänsan, ni hör ju själva!

Idag har vi även hunnit med vår obligatoriska söndagsfika hos mormor. Lika mysigt som alltid.
Min lilla Selma-fis verkar trivas i sitt nya hus också. Jag som nojjat och ojjat över hur hon ska trivas eller inte. Så onödigt, hon trivs hur bra som helst. Skönt.

Gud så skönt att äntligen kunna sitta vid datorn och skriva lite till er & kolla lite bloggar. Har som sagt inte elen färdig än så vi har ett ynka uttag som vi får dra förlängningssladdar från för att kunna använda. Idag är första gången sen 29 april som jag tar upp datorn. Skönt att vara ifrån, men så himla kul att kunna kolla lite bloggar & grejer igen :)

Näpp, nu slänger jag in några bilder så ni kan se liiite hur vi har det här hemma. Bjuder på bilder från min födelsedag & en det där gubbtrollet som jag älskar så jäkla mycket så det nästan värker i bröstet på mig.

Det kommer mer renoveringsbilder såsmåningom. Håll ut! :)


Mitt alldeles egna gräsklippartroll tar premiärturen med Stiga Tornadon som pappsen min sponsrade oss med <3


37+nånting-tjockis posar i spegeln


Frukost på sängen, egenplockade blommor från trädgården, sång och paket väckte mig på födelsedagens morgon <3

Moster & Lasse gav mig en suuuuuperfin magnoliakvist på födelsedagen som jag var tvungen att föreviga på bild. (Magnolia står förövrigt på trädgårds-önskelistan)


Världens.Finaste.Bukett.







Glad födelsedagstjockis i vecka 38 (37+2)



Mitt stora fina uppläggningsfat & träningskläderna kan ni kanske skymta lite av här.




Trälådan som världens bästa mormor hade letat fram till mig <3 "Du MÅSTE måla den eller nånting, så kan den inte se ut!!!" Joho, preciiiiiis så ska den se ut! :)
Grillmästarna!



Här ser ni lite, lite, av det ofärdiga köket i bakgrunden.


Här försöker jag visa hur stoooor buketten var/är samtidigt som jag försöker få bort en hårsnodd..







4 kommentarer:

Ida Sofia sa...

Åh så fin DU är!!! Och åh så fint det blir i huset och oj så trevligt ni ser ut att ha på din dag!!! :) Det är precis så det ska vara, livet, härligt!!! :)Kramar från Göteborget!

Mari sa...

Magnolia alltså, det är också på min lista, helt underbar kvist du fått!

Emma sa...

<3

Var det första jag tänkte på, ett hjärta. För jag tycker om dig så himla mycket! :) Tack för en härlig kväll i lördags och jag säger det igen, ert hus är himmelskt - på riktigt!

Puss!

Storgatans sa...

Ida Sofia: Tack snälla du för goa kommentarer! <3 Just nu bara läääängtar jag tills all el också är färdig så att man kan göra färdigt nångång. Eller ja, ett hus blir väl aldrig färdigt men bättre än nu iaf :P KRAM på dig!

Mari: Magnolia är så himla fina, & det där japanska körsbärsträdet (?) ni hade hemma på kronoparksvägen är också suuperfina! :) Du får komma hit och inspirera mig med lite trädgårdstankar! :) Puss & kram! <3

Emma: <3!!!!! Goaste, gladaste, bästa du... Fasen så glad jag är att jag har dig & att du finns så nära! :) PUSS på dig! <3