onsdag 22 maj 2013

När vreden inte tog slut

 
 
 
 
 
Sådär ja, då vart det snart vecka 40 och då ser man ut såhär. (Har fortfarande ingen ny info angående ny hello-kitty-leverans)
 
 
 
Onsdag idag mina vänner. Hade det inte varit för positiv energi och jäklans glädjande besked från vänner så hade jag säkerligen fortfarande suttit och surat. Men nu så, nu jäklar börjar det ordna upp sig igen!
 
Igår var som sagt en dag då humöret pendlade från guld & gröna skogar till det djupaste av dom djupaste helvetesgrottorna där Tengil & Katla känns som himmelriket i jämförelse med mitt humör.
Förmiddagen igår inleddes på det allra bästa sätt med en frukost (som också blev lunch)-dejt med allra bästa Camilla. Fy fasen vad jag saknar henne, redan! Plöjde som vanligt igenom dom flesta ämnen och jag fick som vanligt skratta sådär gött så man blir varm i kroppen. Skönt! (På tal om varm i kroppen så höll jag igår också på att svettas ihjäl. Igen.)
 
Resten av dagen bjöd på långsam städning här hemma. Jag tycker inte att jag får nånting gjort! Vet inte vad jag egentligen gör för att fördriva tiden men det händer då INTE mycket kan jag tala om.
När gubbtrollet kom hem stack vi iväg för att fixa lampor till badrum och över köksvinklen, sen vidare till affären och till sist hem till mina föräldrar för att hejja lite. Kaffet & kakan togs sen hemma i vårt hus då pappa inte sett vad som hänt nu på två veckor så en inspektionsrunda satt på sin plats.
 
Det som fick mig på sådär vråldåligt humör som höll i sig över halva denna dagen också vart följande:
 
TRE olika personer som på olika sätt påpekade att jag skulle få gå över tiden.
 
Det låter inte sådär superfarligt egentligen men tanken på att få gå över tiden höll på att ta livet av mig och jag ägnade sen stora delar av kvällen och denna dag åt att googla "sätta igång förlossning" "tips på naturlig igångsättning" "veckans horoskop" "tecken på att förlossning är nära" mm. Amen ni höööör ju. Om jag fick nåt vettigt svar? Icke.
 
Att det sen är oreda både i hus och hjärna för tillfället gör att det kaosar sig ännu mer för mig & det faktum att folk beter sig som idioter i vårt land gör det inte bättre. Jag har slutat läsa tidningen & går inte in på samtliga nyhetssidor på internet av anledning att jag blir så trött & arg på allt jag ser men igår gick jag av en händelse in på fb och bläddrade lite och såg då en artikel om någon som misshandlar & vanvårdar djur på ett FRUKTANSVÄRT sätt. Detta fick humöret att bli, om möjligt, ännu sämre. (Folk som vanvårdar djur borde dö. Jo, jag tycker det.)
 
Jag som hittills har varit lugn och harmonisk i denna graviditet (helt sant) har nu blivit Monster-Maja i Tengil-tappning De luxe.
Skittråkigt att jag inte kunde "reda upp mig" från mitt vråldåliga humör så att jag kunde träffat fru Lindgren som jag längtat efter. Jag var på så dåligt humör att jag inte ens kunde träffa någon. Hör ni hur illa? Fy fasen.
 
Hua. Nu är jag dock lugnare igen och fy fanken så skönt. Några glas har blivit diskade och insatta på sitt rätta ställe, kattfisen och jag har lunkat omkring i trädgården (i koppel) och njutit av sol & vind, jag har pratat med både systrar och vänner i telefon nu på eftermiddagen och nu närmar sig kvällen och kaffebesök av Joel inväntas.
 
 
Man skulle varit en såndär lätt-&-lagom-tjej som tog allt lite lättare & lugnare istället. Gud så skönt!

Inga kommentarer: