tisdag 21 maj 2013

Saker man inte får säg.


Nu kommer Mari bli arg på mig.


Det här med Husby-skiten. JAG BLIR SÅ TRÖTT! Egentligen vill jag bara vråla ut "Bete er!!!!" men eftersom att jag inte bor i närheten av Husby (tack gode gud) eller för att mitt vrålande inte skulle göra någon som helst skillnad ändå så kniper jag igen.
Nu på morgonkvisten sa poliserna som gästade nyhetsmorgon att orsaken till detta kaos var det dödande skott som en polis utfärdade mot en man för nån vecka sen.

Fruktansvärt att en polis dödade denna man, men veeeeeet ni vad mannen gjorde? Han rusade med en kniv i högsta hugg mot en av poliserna som i nödvärn sköt mot mannen. Tråkigt, ledsamt och fruktansvärt att han dog men allvarligt talat. Beter man sig så då? Rusar man med en kniv i högsta hugg mot en annan människa? Vem äger problemet? Egentligen.

Polisen angriper knappast oskyldiga människor. Det finns en anledning till att t ex jag inte känner mig ett dugg "hotad" av polisen & det kan ha att göra med att jag lever med ett rent samvete och inte beter mig som en idiot. Gör man fel ska man väl ändå få nåt för det? Eller?! Nu menar jag ju verkligen inte att man ska bli ihjälskjuten. Det finns lagar att följa och följer man inte dom så måste det ju bli konsekvenser, annars skulle samhället se ut som. Ja, som  i Husby för tillfället.

Sån här idioti kostar samhället massor av pengar & är så onödigt.


Vi kan väl hitta en ö, LÅNGT ifrån all civilisation och så kan alla idioter flytta ut till denna ö och bete sig så som behagar. För här, här beter man sig INTE så.

(Tydligen gör man det & det, det är jävligt skrämmande.)


Inga kommentarer: