måndag 20 maj 2013

promenixande, tidsfördriv & trevliga samtal



Här gick jag igår. Denna stigen hade jag nääästan kunnat med förbundna ögon.
 
 
God morgon!
 
Om detta hade varit för några år sen skulle jag istället skriva "gonatt" efter en utekväll. Jag har varit vaken sen kl. 4. Klarvaken. Min pappa råkar vara morgonpigg till tusen och går gladeligen upp kl. 4 om han vaknar då. Oftast tar han sovmorgon till 5-6 dock. När jag var liten var jag också morgonpigg och satt ofta uppe med pappsen medans mamma låg totalt däckad i sin säng och det är kanske det som kommer nu igen. Det morgonpigga alltså. Eller så är det någon förberedelsefas för vad som komma skall.. Kan vara så också.
 
Som ni förstår så är det ingen liten som tittat ut än, även fast ni är ett gäng som trodde det! ;) Jag är glad om ungen kommer före midsommar. Så känns det nu. "Den kommer aaaaaaaaaaaaaaaldrig komma ut" säger jag sisådär 11miljarder gånger om dagen till gubbtrollet. Det känns ju så. Som att den kommer stanna inne för resten av mitt liv. (Måtte det inte bli så.)
 
Igår var det söndag och en riktig slappedag. Gubbtrollet blev biltroll och jag tog det mycket lugnt hemma hos mammsen under tiden. Sov en stund i systers säng, fick mat serverad, gick en go runda på 1 timme i skogen, pratade med både Mari & Emma H. Jovisst. Go söndag! Söndagen avslutades sen så som söndagar brukar avslutas: hos mormor.
Vi har nu fått lite el i huset, vilket är jäkligt skönt! Fram tills nu har vi bara haft två st uttag som fungerat och från dom har vi fått dra förlängningssladdar fram & tillbaka genom huset för att ha el där vi är. Nu kan man tända, i alla fall där det finns lampor ;)
 
 
Denna dagen bjuder på besök hos barnmorskan, dejt med Sandra i eftermiddag och kanske också en dejt med fru Lindgren. Jag har en go måndag framför mig som ni hör.
 
Näpp. Nu kom gubbtrollet ner så nu ska jag sällskapa han innan han åker till jobbet.
 
Hoppas ni får en bra dag!
 
Puss på er!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: