onsdag 15 maj 2013

Mammaledig (?!)



Hej!


Idag är första dagen på en väldigt lång ledighet för mig. Jag som prompt skulle jobba denna och nästa vecka ändrade mig lite när dagarna tickade iväg och nu står och blinkar frenetiskt på "14 dagar kvar till beräknad förlossning". Hjälp. 14 dagar, eller mer. Eller mindre. Ingen som vet förutom Liten som ligger där inne som en tidsinställd bomb och bara vänta på att kraschlanda blöt, slemmig & alldeles ny på mitt klappande nya mammabröst.
Man kan ju faktiskt undra, när Liten behagar att komma. Liten är säkerligen en tidsoptimist som sin mor och kommer efter beräknat. Skulle inte förvåna mig ett dugg.


Ledighet var det ja. I ärlighetens namn så skulle jag kanske kunna jobba mer, in i det sista. Det har varit lite halvjobbigt nu på slutet, det ska jag erkänna, och huvudet har inte riktigt hängt med i svängarna men det har ändå funkat. Det som fick mig att tänka till var att jag en dag kände nånting som kändes annorlunda i kroppen och DET fick mig att vilja fly fältet med monsterkliv á la Forest Gump. Det där nånting var tydligen ingenting (tyvärr!) men jag fick mig en funderare och bestämde mig för att det fick räcka nu. Jag vill göra ett bra jobb likväl som jag vill ha tid att komma till ro och ladda inför vad som komma skall.

Nu sitter jag här, vid köksbordet, och funderar på vad jag ska ägna min lediga dag till. Fruktansvärt skön tanke att kunna göra preciiiiiis vad jag vill utan någon som helst press. Gud så skönt!

Tyvärr har vi fortfarande ingen el inkopplad så många planer går i kras. Tvätta påslakanen som ska vara till vagnen skulle jag verkligen vilja göra, likaså baka. Lite svårt eftersom varken spis eller tvättmaskin är inkopplad. Tvätten får sig en tur hem till mammsen där jag kan låna hennes maskin men bakandet får snällt vänta. Får ägna dagen åt pulande där det går att pula istället.

Åh! Har hämtat hem vagnen nu också! Tjohoo så kul! Och så jäkla overkligt. Det är verkligen en helt ny tid som vi har framför oss nu, jag & gubbtrollet.


På tal om nånting helt annat. Jag är på jakt efter en sänghimmel i nät utan massa krimskrams & krusiduller. Som ett stort myggnät som är fäst på en rund "ring" högst upp. Hajar ni? Jag vill i vilket fall hitta en sån sänghimmel så att jag kan fästa den över Litens säng. Har en styck Selma-fis som är väldigt intresserad av Litens säng så för att förhindra att hon hoppar ner där tänkte jag "skydda" sängen med en sänghimmel.
Om någon har sett någon sådan så hojta till vett ja! Jag har letat som en idiot utan resultat.. Skam den som ger sig!

Näpp, nu ska jag göra nånting här! Slänger upp en bild på mitt fixartroll (kärt barn har många namn!) som är så jäkla duktig med att fixa allt. Fixartroll, grilltroll, gubbtroll... och snart pappatroll. De ni!




.... och mitt alldeles egna snyggtroll!
 
 
 
Ha det bra godingar!

3 kommentarer:

Mari sa...

Gör en själv annars, finns sånt "myggnät" som gardin eller tyg billigt på ikea om jag inte minns fel, och sen sprayar du en gammal rockring i en fin färg, eller flätar ihop ståltråd till en ring, eller böjer till armeringsjärn.. Jag ringer dig idag tänkte jag!

Anonym sa...

Om det ska vara i myggnätstil så säljs det på Naturkompaniet (2manna) det är en ring högst upp och så en stort jäklatyg. Vet inte om det du söker, men kanske =)

Storgatans sa...

Mari: Om jag inte haft så jäkla dåligt tålamod så skulle jag utan tvekan gjort en egen. Du har så bra förslag alltid, var får du allt ifrån? Kom hit med dig, snart!!! Saknar dig!

Anonym: Det skulle faktiskt kunna vara nåt! Vill ha som en ring högst upp och sen ett jäääklans massa tyg så att katten stoppas :P Tack snälla för tipset, ska kollas upp! :)