torsdag 30 maj 2013

För ett år sen...



.... Hade jag det såhäääääär gött:










Tänk om jag vetat då att jag ett år senare skulle sitta på balkongen i mitt & gubbtrollets alldeles egna hus med en gravidmage som bara väntar på att sprängas eller alternativt pysa ihop.


Tänk om jag hade vetat det!
 
För ett år sen var jag & mamma i Turkiet på en riktig feel-good-resa som innehöll god mat, träning, inspiration, god sömn, härliga kvällar & stekande sol. Fy fanken så glad jag är för den resan!
 
Igår var det dagen D. Vår BF-dag (beräknad förlossning). Dagen kom & gick utan att nånting hände.. Som tur var så hörde fru Lindgren av sig och bjöd över mig på snicksnackande i hennes kökssoffa. Sån jäkla tur man har så goa vänner & så nära! :)
Idag är det alltså dagen efter beräknad förlossning. Känns väl som att man har väntat länge nog nu kan jag tycka. Liten verkar dock tycka att det är toppen där inne och trivs som aldrig förr. Skulle inte förvåna mig om jag får en sjuhelsike förlossning där det drar ut på tiden och jag får bli igångsatt, som straff för den goa graviditet jag lyckats få. Den som väntar får se, idag blir det iallafall ingen unge!
 
Tänkte att jag skulle fördriva tiden med att baka men vädret är ju helt underbart så än så länge har jag bara suttit på balkongen tillsammans med kattfisen spinnandes bredvid mig och njuuutit av sol & värme. Gud så gott vi har det här! Är så jäklans glad för vårt hus, vår Liten & för alla vänner/familj vi har runt oss.
 
Nu är det bara att väääänta. Som Ida Sofia sa: "oavsett hur man räknar så är det MAX 14 dagar kvar tills du får träffa liten." Så sant, så sant!
 
Liten fisunge... kom ut nu! (Eller senare ikväll förresten för nu är det för varmt för att föda barn & mammsen hatar svett!)
 
 
 
 
 




1 kommentar:

Emma sa...

Och tänk ett år framåt! Undra hur det kommer se ut då, då har iaf både "liten" hunnit komma och bli stooor! :)