måndag 20 maj 2013

När glädjen byttes mot vrede

 
 
Ser ni vad jag ser på bilden ovan? En styck tvättmaskin som hoppat iväg av sig själv & på sin färd lyckats riva ner både det ena och det andra (bl a en glasvas. Såklart). Min lycka över att ääääääääääääntligen få tvätta idag byttes mot vrede när jag hörde oljuden från tvättstugan. Så, då vart det färdigtvättat för denna gången. Huuuu.
 
 
 
Vet ni hur mycket man hinner med om man går upp tidigt? Svinmycket. Jag har redan käkat frukost x2, varit hos barnmorskan, nästan (!) tvättat färdigt en maskin tvätt, gått en runda ner till havet, diskat & plockat undan, smsat med världens bästa C, kollat igenom alla bloggar mm som jag läser, sorterat post & börjat småfiffilura ihop vad som ska med i den där BB-väskan.
Här går det undan! Ska ösa på som fanken här nu tänkte jag, sen får vi se hur det blir med den saken. Har börjat känna mig tung nu & liten är INTE liten längre. För varje dag som går ser jag framför mig hur Liten blir stor och kommer komma ut som värsta jätte-ungen. Inte jätte-intresserad av det men vad ska man göra. Kan ju hoppas att Liten har formen som en mask & är lång men smal & inte stor på alla håll & kanter. Än så länge har allt gått som en dans med graviditeten & det gör det fortfarande men nu kan jag känna att det är lite halvjobbigt. Liten tar plats & buffrar på som fanken & nu känns det rejält. Det kanske inte är så konstigt med tanke på att vi går in i vecka 40 denna veckan. (Hjälp, var tar tiden vägen?!)
 
Nä ni, nu ska jag sätta fart här medan energin är på topp! 

Såhär fet är man förövrigt i nästan-vecka-40:





1 kommentar:

Emma sa...

Haha! VA?! Har tvättmaskinen hoppat iväg? Den blir ett monster när den tvättar då kanske, se upp Sirie!

Ps. Du är inte fet, du är SNYGG!

Puss på pannan!