fredag 17 maj 2013

Hej blötdjur!







Hej på er!

Mår ni bra idag? Jag är varm. Varm som fan. Ser ni bilden ovan? Där ute stod jag och svettades i förmiddags. Jag var så varm att jag höll på att smälta bort. Svetten pärlade sig på kroppens alla delar och fast att det blåste nästintill storm så slutade det inte att produceras överjäkligt stora mängder svett. Hårsvett, ryggsvett, rövsvett, pattasvett. Nämnde jag alla svett-typer nu? Det var dessa typer av svett jag fick uppleva..
 
Varför jag stod där kan man ju fråga sig. Jag hade klipp färgtid. Jajemänsan. Tyckte allvarligt synd om den stackars goa frisören som fick ta i mitt svett-&-flåthår med sina bara händer. Mellan färgproceduren och schamponeringen slet jag av mig frisörskynket och vädrade mig själv med tidningar och annat som lämpligen kunde användas till att absorbera svetten medans resterande frisörbesökare tittade på.. Hur svettig, flåtig & ful jag än var så fick jag goa kommentarer om hur fin jag var. (helt otroligt, ni skulle sett mig.) En fd detta barnsköterska (om jag minns rätt) sa att jag minsann och dar hade en bra gravidkropp och menade på att jag skött mig exemplariskt och att dom där 20 kg (japp, 20 kg har jag gått upp!) skulle rinna av mig sen. Hörde ni. RINNA! Det såg hon minsann.
Jag är dock inte optimist när det gäller just viktnedgång men faaasen så skönt att få höra det i alla fall.
På tal om komplimanger så fick jag en komplimang av en genom jobbet som tyckte att jag hade "sån otrolig utstrålning och självsäkerhet". Har ni hört så go komplimang? Jag blev svinglad! Tycker det är så jäklans härligt med folk som kan säg sådana saker, bara sådär helt spontant.
 
Näpp, nu blarrade jag iväg igen. Frisör var det ja. Håret är nu färgat och klippt och en styck hårfärg fick följa med mig hem så att jag kan fixa lite själv sen när det krisar. Kanonbra!
 
Efter frisörbesöket blev det efter-förlossnings-kläder-shopping. Korta leggings/cykelbyxor, nån stooor snygg tröja, en klänning, nån kjol och lite annat smått och gott som sitter löst och slappt fick följa med hem. Tackar mammsen & pappsens födelsedagspengar för det. MYCKET välbehövlig shopping. Hur snygg jag kände mig i provrummet går dock att diskutera. Kände mig sådär svinful som man gör ibland men tvingade mig själv att köpa sakerna för att ha nåt hemma sen. Fick huuur bra hjälp som helst så jag är jäkligt tacksam för det. (Bästa shoppinghjälpen Emma fattades dock! :))
 
 
Nu inväntar jag gubbtrollet och lite fredagsmys. Tv har vi fortfarande ingen men mysa kan man ändå! :)

Hoppas att ni har en go fredag framför er!
 
Har hittat conversen som jag & gubbtrollet fyndade i N.Y förra året. Tror jag betalade under 100lappen för just dessa. Som hittat! Att dom sen är en halv strl för stora kunde ju inte passat bättre nu.


Kolla Joel. Inte en champinjon så långt ögat kan nå!

Inga kommentarer: