tisdag 4 december 2012

Julweekend i Göteborg

Fredag eftermiddag/kväll
 
 
Godmorgon!
 
Tisdag morgon och en lugn sådan. Skönt! Har knappt tid så tänkte bara slänga in några få bilder från vår mysiga helg i Göteborg. (Är så otroligt dålig på att fotografera nuförtiden!)
 
Fredags eftermiddag fick jag skjuts hemifrån vårt till Gubbtrollets jobb av min kära far. Eftersom det var på gränsen till att det kunde bli snö så vågade jag inte ta tågen om att ifall att jag skulle fastna någonstans på vägen (vilket inte är en helt ovanlig grej när det kryper ner i temperatur här)
 
Fredagens eftermiddag & kväll tillbringades alltså i bilen på väg upp till Göteborg. Obligatoriskt fikastopp på vägen med kyckling/brie-macka från konditoriet, kaffe, varm oboy och så lite smått och gott till det. Mmmm. Mysigt. Väl uppe och installerade på rummet myste vi ner oss i sängen och hade en mysig fredagskväll (jag somnade...)
 
Lördag var det julklappsjakt! Hittade några stycken, & Lars likaså. Mötte upp mina gamla godingar för fika & snacke-paus och styrde upp kvällen lite. Shopping varvat med fikapauser gjorde denna  lördagen. På kvällen var det dags för Lisebergs julmarknad där vi alla möttes upp igen och traskade genom Göteborgs folkvimmel tillsammans. Ännu fler fikastopp inne på Liseberg hann vi med, lite shopping även här och jag fick träffa på min favvo-Achmed & hennes Markus denna kväll. Hur bra som helst.
Det som gjorde att det tog emot att fotografera var att det var sviiiiiiiinkallt. Sådär kallt så att händerna frös till is om man tog upp dom ur vantarna. Så, se och njut av bilderna! ;)
 
Efter Liseberg bar det av på mat-jakt, alla ställena var fullsatta! Totalt proppfulla. Hittade tillslut en mysig pub där vi käkade & drack tillsammans. Gottigt!
 
 
Sammanfattning av helgen: Uuuuuuunderbar!!!
 
 
Näää ni, nu måste jag verkligen pysa. En snabbgenomgång hann jag med iallafall. Här kommer några få bilder!
 
 
 
Den omtalade glas-toaletten!







Tanken med denna bilden var en helt annan, verkligen en heeeelt annan. Men, jag gav upp och fotade hörnet på en karusell i all hast när jag höll på att förfrysa! ;)


Kolla in mina glada godingar! Som jag tycker om er! :)




Fikastopp!



Inga kommentarer: