söndag 9 december 2012

hej mitt vinterland!

 
 


Godmorgon!


2 advent idag ni. Bara två söndagar kvar innan det är julafton. Tiden går så fort fram till jul nu.

Igår var det dags för Lars julfest. Vi samlades ett trevligt gäng i rusthållargården för lite förfest innan vi drog vidare till själva festen som var en jäkla trevlig kväll. Denna morgon har gått lika sakta som igår. Välbehövlig sovmorgon (för gubbtrollets del ;)) & sen lång frukost i soffan under massa filtar.
 
Igår eftermiddag hann vi med en pulshöjande snö-promenix hemma i skogarna som jag är uppvuxen i. Gud så bra jag mår så fort jag kommer ut i skogen. Känner skogen utan & innan och kan nog fanken varenda stig. Har tränat i skogarna, ridit genom skogarna i alla årstider, gått lååååånga tänkar-promenixer & gått ut bara för att "vara".
Alla årstider är så fina och man ser verkligen hur fint allting är när man går i skogen. Vinter, vår, sommar, höst.
 
Hemma hos mamma och pappa har fåglarna & rådjuren ett litet matförråd där dom kan festa på äpplen, bröd mm som mamma och pappa lägger ut på vintern. Igår var det en stammis som kom på återbesök. Så vill jag också ha det! Trött på att bo inne i "stan" även om det just nu för tillfället är hur bra som helst.
Vi längtar båda ut till något eget. Lite utanför. Sådär så att man kan gå naken genom huset utan att någon ser det. Lite så. Rådjur i trädgården, skogen runt hörnet, närhet till vatten, stoooooooooor tomt, lite längor, gungor i trädgården, hängmatta & hängstol att slappa i lata sommardagar, pulkabacke i trädgården på vintern, räffsa löv med pappa & systrar på hösten & springa ut i skogen varenda dag tidig vår för att se om inte snödropparna kommit än.
 
Så SKA vi ha det. Jag & mitt gubbtroll! <3
 
(Skam den som ger sig!)












1 kommentar:

Emma sa...

Kan inte annat än hålla med, Norreskogen är speciell!

Mysbilder! :)