torsdag 27 december 2012

Julen 2012

 
 




Det är en skön torsdag det här. Eller är det torsdag? Ärligt talat fick jag föra muspekaren till skärmens högra hörn för att se vilken dag det faktiskt var. Rätt skön känsla det, att inte veta vilken dag det är alltså.

Här hemma redigeras det foton som ska åka för framkallning samtidigt som det bölas lite åt Rasmus på luffen. Svinsöta kattungar kan få mitt hjärta att ... jodå. Mitt hjärta smälter & utan att veta om det sitter jag och snorar i kapp med att sötingarna jamar.
Min egen kattfis ligger här, troget, bredvid mig och spinner högt. Gosfis.

Julen har firats i dagarna, ja vad blir det nu? Dagarna 4 blir det. Juldagen var iofs ett kalas men det räknas in lite som julfirande det också.
Vi har hunnit fira med svärmor med familj, min familj, mosters kalas & tillsist svärfar och co. Jovisst.

Julklappar har jag fått. Älsklingen överraskade (som vanligt) med superfina paket. Fick bl a en lyxig plattång från Ghd. (Ni kan se den här) Blev SÅ jädrans glad! Underställ och en fin grå kofta från Zoul hade han minsann också shoppat.
Fick fina tallrikar till min Mateus-samling från mammsen, en tidningshållare från Bruka Design av syster. Tidningspremuration, rakblad, en gosig filt, bok (ska också läsa tant-snusk! 50 nyanser av honom är nu påbörjad) fina korgar från Stelton, handdukar & fin julgranskula från Lassa Åberg var bland dom andra fina julklapparna. Superfina julklappar med andra ord!
Gubbtrollet fick ett fint knivset från Anders Petter (jovisst, nu ska han äntligen få byta ut mina finfina IKEA-knivar ;)), en bok från Morberg & ett par fodrade fina kängor från Ecco (som han kan traska runt i när det är snorkallt ute) av mig.

Den absolut bästa julklappen har vi inte fått än, men herregud så bra den är. Det får ni veta mer om snart!
 

Nä ni. Idag är en välbehövlig (och välförtjänt) ligga-hemma-på-soffan-och-göra-ingenting-dag.
 
Ikväll blir det restaurangbesök. Ryktet säger att Nils ska bjuda på något mumsigt innan dess också. Tiptop! 




Här har ni förresten världens bästa tomte. Iallafall världens roligaste!



 
God fortsättning på er!

1 kommentar:

Emma sa...

Tänk så snabbt julen var över nu då! Massa fint hör jag att du fått! :)

Är det nu vi vill att det ska bli vår? :)