lördag 22 december 2012

Att fira två år

Detta mötte min älskling när han kom hem från jobbet igårkväll



Godmiddag!

Nu är den här, l-e-d-i-g-h-e-t-e-n-! Som jag har längtat och som jag har kämpat mig igenom varenda seg minut dom senaste veckorna. Men, nu så jäklari!

Här hemma började morgonen tidigt. Klockan 7 kom Maxiboy hit med frallor som vi kalasade på. Mysigt att börja morgonen tidigt och med finbesök dessutom! :)
Lördag förmiddag var uppbokad med promenad & snicksnack-dejt med Lisette men den fick tyvärr ställas in (vi har redan bokat in nästa dejt så vi överlever). Sandra bor som tur var tvärs över och hon var pigg på att haka på så vi tog oss en snicksnack-nix istället. Kanoners & lika kul att träffa henne som alltid!

Idag är det den 22 december och 2 år sen som jag och mitt gubbtroll sa att "nu fanken är vi tillsammans!" efter ett halvårs velande från min sida. Nu fattar jag inte hur jag kunde vela men som nybliven singel så hade jag mina krav ;) ("Krav" som matchade det där gubbtrollet trots mitt velande ;))
 
2 år och: jag har aldrig haft det så bra!
 

För att visa lite uppskattning till den där mannen som gör mitt liv just precis så bra som det är så hade jag förberett lite till fredagkvällen. När Lars kom hem hade jag städat hemmet, skalat potatis, slagit in paket och tänt ljus i hela lägenheten.

Det första som mötte han när han kom hem var en trappa fylld med ljus, ett brev och två paket. I paketet låg det en suuuperfin pyjamas från Bondelid och en lapp där det stod "BYT OM!!!". Han bytte om och kom uppför trappan och in i hallen där det låg ytterligare en lapp och ett paket. Detta med två plankor i så att vi sen kunde göra oss en varsin plankstek kvällen till ära. (Potatismoset var redan förberett och klart!)
Sist, men inte minst hade jag köpt en bok till han så att han kan slappa ordentligt denna ledigheten. En riktig myskväll!

Låter bilderna tala för sig själv hörrni.




 
Hemmagjord plankstek. M-hm!






1 kommentar:

Emma sa...

Så mys!
Det där gjorde du bra, det ser jag det! ;)

Och granen har kommit in ser jag, levandes sao grann! ;D