onsdag 12 december 2012

Vecka 50

Vecka 50, vilket betyder att vi i måndags hade vår 50:de måndagsdejt i måndags. Jäääklar vad kallt och halt det var. Höga snövallar överallt och oskottade cykelbanor men, vi tog oss fram! Emma tog till älgakliven och sprang genom snövallarna när det blev för kämpigt! ;) Över en timmes pulshöjande promenix blev det. Munnarna gick i ett och det var lika trevligt som alltid.

Vecka 50 och endast två veckor kvar till årets sista vecka. H-e-r-r-e-g-u-d vad tiden går. Snart har jag och gubbtrollet varit sambos i två år. Ha! Två år.. ja jisses. Och jag har aldrig haft det så bra! :)

Idag är det onsdag, vilket betyder "halvlek" här. En och en halv vecka kvar till ledigheten (som jag längtar!). När man räknar ner dagarna till just ledigheten känns det som att tiden står stilla. När man å andra sidan tänker på saker som ska fixas, klappar som ska inhandlas mm, så rullar tiden på allt snabbare.
Hade fyra semesterdagar kvar detta året så dom ska tas ut. Detta året är julhelgen kanonbra för nu när jag tar mina dagar så blir det helt plötsligt 2 veckors sammanhängande ledighet. Tjohoo! Hoppas verkligen att snön stannar tills dess. Tycker det är såå himla fint!!


Nähä. Nu ska jag göra mig färdig här!



2 kommentarer:

Emma sa...

Älskar måndagsdejterna! (Kan säga det hur många gånger som helst!)

Storgatans sa...

Håller med! ÄLSKAR verkligen våra måndagsdejter!!! :)