söndag 23 december 2012

Dagen före julafton



Imorse vaknade jag 06:50 och tänkte att "nu jäklar ska jag ut och gå!" Gick upp på toa, tillbaka till sängen, puffade på gubbtrollet "Vill du med ut och gå? Snäääääääälla? -Nej gumman, inte än. Klockan är ju bara 7.. (snark)" Men vad faaaaaan. Tog mobilen, kollade igenom dom två appar jag har (varken facebook eller nåt skit-spel) och somnade sen om.

...

Om jag gick ut själv när jag väl vaknat? Icke. Nu sitter jag nerbäddad i soffan iklädd sunkiga mjukiskläder, raggsockar och invirad i filtar & täcken. Så fort gubbtrollet vaknat skulle han iväg och fixa något. Vad jag gjorde? Gick raka vägen till kylskåpet och hämtade ut hemmagjorda snickers och rocky road. M-hm. Om vi säger som såhär så är jag inte behov av extra lull-lull-fläsk på kroppen så jag MÅSTE ut och gå innan röven växer fast i soffan. (Risken är hyftsat stor då det har blivit en grop där jag alltid sitter...) Ute är det riktigt skitväder, blåser som bara den och jag är inte ett dugg sugen på promenix. Uhä. Efter att nu pratat med mamma i telefonen i över en timme så har jag även hunnit överlägga med henne OM jag ska ut och gå idag eller inte. Nu, med facit i hand, ser jag även att jag inte hinner. Tusen undanflykter idag men det är tyvärr jag som får lida av denna lull-lull-fläsk-vita kröpp. Så. Promenad får bli morgondagens projekt & inte en enda godisbit till ska ner. Punkt.



Inga kommentarer: