måndag 26 november 2012

Måndagsdejt # 48 (!)

Måndag. Igen. Alla mina inlägg startar ungefär likadant men det är så just nu, att allt bara tågar på. Både på gott och ont såklart.

Veckan som gått har varit fylld med både det ena och det andra. Sjukhusbesök, krängakväll (hemmagjord glass, stor godisskål, glögg, hemmagjorda bullar & rockyroads hos Emma. Jojomensan.), julklappsjakt med mammsen, julskyltning med älskling, restaurangbesök och så två goa hemmakvällar med hemmagjorda hamburgare ena kvällen och lövbiff & massa gottigt den andra kvällen. Mysigt. För att väga upp allt gottigt så gick jag en långpromenix i söndags morse.

På tal om promenix så är även måndagsdejten avklarad och denna kvällen blev det en rask promenix på 8,21 km tillsammans med Fixen & Emmsen. Denna måndagen var vår 48:e måndagsdejt tillsammans. Herregud så bra idé denna måndagsdejt var! (Jepp, jag säger det hela tiden men måndagsdejten är verkligen SÅ bra!) :)

Nu är kvällsmaten nere, tvätten hängd och jag ska mysa ner mig bredvid mitt gubbtroll.
 


Avrundar kvällen med denna fågel-bild från Munkkällaren i somras.



2 kommentarer:

Emma sa...

48 onde måndagen?! Hjälp vad tiden går! Minns när vi började och vi sa "vilket väder det än är ska vi ut kl 18 på måndagar!".
Snö, halka, vårväder, svett-väder, regn, storm, och nu höstrusk. Men lika skönt vareviga gång!

Puss!

Storgatans sa...

Men eller hur! Tänk så snabbt ett år går och tänk att vi verkligen gått i ALLA väder! :) Älskar måndagsdejterna, & er! :)