torsdag 22 november 2012

årets första glögg

Se så fyndig rubrik jag smäller till med såhär på morgonkvisten! Informativ, minst sagt. Som rubriken lyder så var det dags för lite glögg till Bonde söker fru igår. Jojomänsan. Jag, Gubbtrollet & Joel satt som klistrade framför tv'n. Mest Joel, för han äääälskar verkligen Bonde! ;)

Om det var gott med glögg? Det var det. M-mm.

Veckan rullar på och igår fick jag ännu ett jul-ryck och släpade ut mina jul-lådor för att pynta lite. Som alltid när det gäller mig så är det full energi i början, tills alla saker är uppraffsade ur lådorna, sen försvinner energin och sakerna står nu i en klump på lite olika ställen. Lägenheten är alltså inte alls julfin, snarare tvärtom. Julful kan man inte vara, men piffat och grannt är det då rakt inte. Får kanske ta en rond här hemma ikväll innan jag ska ut på promenix med Sandra. Jopp, så får det bli.

Innan tyckte jag att dagarna rusade iväg men nu tycker jag att allt seeeeeeeegar sig fram. Dagarna kryper fram och jag kan inte minnas sist det kändes sådär typiskt "ÅH, är det redan lunch?" Känns som jag räknar sekunder ibland och lunchen är så långt bort så man knappt kan ta på känslan. Kvällarna däremot, dom rusar förbi och man hinner ingenting känns det som. Kan vara så att energin är låg eftersom det är bäcksvart ute både när man går till jobbet och framförallt när man kommer hem från jobbet. Längtar så fruktansvärt till jul-ledigheten tillsammans med mitt troll.
 
Snart så är det dags för vår Göteborgstripp. En liten paus innan sista julrycket och innan ledigheten. Som jag ska njuta då!





Måste ju bara visa hur kattfisen njuter i sitt alldeles egna klätterträd. Här ligger hon flera gånger om dagen.





1 kommentar:

Emma sa...

Mmmm glögg! Har precis varit på Village, gick förbi en påse som stod glögg på. Jag raffade åt mig påsen, det var ett te med smak av glöggkryddor. Om jag köpte det? Det kan du ge dig på! Återkommer om hur det smakar ;)