måndag 12 november 2012

Jul-weekend bokad

Morsning!

Måndag morgon, igen. Jojomänsan, visst är det så. Helgen har susat förbi i all världens fart och denna helgen var även den kanoners. Fredags kväll blev det kaffe & kaka hos favorit-Roland. Det snackades om bilar, käkades dammsugare & gubbtrollet och gubben ljög på om allt. Precis som vanligt. Lördag var det tidig uppstigning och full fart mot Jönköping & gubbtrollets bror & Line. En heldag fylld med mosse-jakt, bråk & mag-knockning med argsint skogsgubbe, kaffe & frallor utomhus & sumpiga skor. Eftermiddagen fylldes med guidad tur runt staden, suuupergod mat & till efterrätt Nils hemmagjorda glass ;) (Som inte alls var hemmagjord utan tagen direkt ur Sia´s paket. Ha ha)

En riktigt trevlig dag i trevligt sällskap!

Väl hemma blev det samtal till Katrineholm där jag sjöng upp med "med en enkel tuliiiiipan, på bemärkelsedaaaaan" för vår allra bästa Emma som dagen till ära fyllde hela 25 år!

Lite kvällsfika & mjölk på det, sen sov vi gott hela natten.

Igår ni... igår fyndade jag. Fyndade var kanske att ta i, men jag hittade glöggkoppar från Bruka Design som passade mig precis sådär perfekt i smak. 8 stycken sådana inhandlades, en superfin jultomte, en matchande jul-handduk (en "sån som man inte får använda" som Max så fint uttryckte det en gång. Ha ha. Precis en sån handduk!)
Jag ska visa er så fort det är lite, lite ljust här inne så det blir iallafall liiiite rättvisa bilder.

Mormorsfika, biltripp med syster, kinamat & slapperi i soffan hann jag minsann också med.


NU, är det tid att stressa iväg. Igen. Hepp, hepp!


ÅH. Julweekend med två nätter i Göteborg tillsammans med det där allra bästa gubbtrollet är minsann bokat och klart till en helg snart. Förutom att vi ska umgås med Mari, Rickard, Louise & Kim (och förhoppningsvis Emma & Fredrik) så blir det julmys på Liseberg, god mat & förhoppningsvis någon julklapp inhandlad. Det ser jag framemot.

Och.... en achmed-helg. Snart, snart!!!!!!

Inga kommentarer: