onsdag 7 november 2012

årligt jul-sms

Nerbäddad i soffan med julmusik i bakgrunden sitter jag med datorn i knäet och surfar runt på lite allt möjligt som intresserar mig denna kväll. Jovisst, det är tid för julmusik nu. 7 november är nästan halva vägen in i november, vilket betyder att det snart är december. Här går vi händelserna lite i förväg men skit samma. Eftersom jag är en sådan människa som alltid vill att högtiderna ska komma lite tidigare än dom faktiskt gör så slutar det oftast i att jag drar igång julen innan alla andra och avslutar den så snabbt som möjligt efter jul. Låååååång härlig juluppladdning och sen när det nya året är här så firas det med nytt, fräscht & nya färger. Ut med julen, den är bara såååååå 2012 då ;)

För att veta att man inte är förtidigt ute med julhysterin så skickas det varenda år ut en "jul-sms" till Emma där jag rådfrågar om det verkligen är okej med julmusiken nu. Det var det.

"Hela november får man lyssna på julmusik & i mitten av november, vilket är nästa vecka, så får man sätta upp ljusstakarna också!"

Så sant som det var sagt, nästa vecka åker ljusstakarna upp! Tjohoo! Hur bra det är att ha den där Emman? Jo men det förstår ni väl? Inte? Hon är bara sådär genomgo, glad, sprallig & ärlig så det sprutar om det. Hur bra som helst med andra ord.

Nu inväntar jag mitt goa gubbtroll för att snart kunna mysa ner oss till Bonde söker fru tillsammans.


2 kommentarer:

Emma sa...

Tycker det är bra att du är likadan som jag. Så svaret till dig var solklart. Vi pratade om det i fikarummet på jobbet idag. Och när jag utbrast "Ohh nästa vecka kan man börja julpynta" fick jag onda blickar från alla håll o kanter. Om blickar kunde döda.. ;)

Åhhh!! Kan knappt bärga mig till du har julpysslat! Vi måste ha adventsmys också. Och så måste vi mysa med julfilm, julgodis. jul jul jul. och och och!

Puss!

Storgatans sa...

Adventsmys är det inget snack om, det är skrivet i sten att vi ska ha vårt adventsmys varje helg! Julbaka? Japp. Lyssna på julmusik? Titta på julfilmer? Check, check, check! MYS!!!!! :) Kan knappt bärga mig! :)

Älskar dig goding!