fredag 28 februari 2014

Drömmar om Beach House, Tine K, House Doctor och en riktig jäkla rollsroycesäng







Godmorgon på er! 


Fredag. Jäklar vad skönt! Inte för att jag jobbar, men för att gubbtrollet gör det och helgerna är ju liksom det man ser framemot då man kan umgås riktigt ordentligt tillsammans. 
Fredag innebär ju städdag (försöker envist härma efter Emmsens rutiner fortfarande) och jag har hunnit med att plöja igenom sovrummet redan. Nytvättade fräscha påslakan ligger nu i sängen och hela sovrummet (inklusive schäslongerna) är dammsuget. Dammsugning med hejjarklack från spjälsängen är inte hel fel sätt att starta upp morgonen på och eftersom jag inte kräver frukost på direkten så är det rätt göttigt att "få undan" lite saker på direkten så att man sen är mer "ledig" och kan pula i godan ro :) 


Ser ni sakerna ovan? M-hm. Några har legat och grott läääääänge, lääääääääänge, medans andra är sådana som jag egentligen tycker är fruktansvärt mycket för dyra men som ändå aldrig släpper taget. 
Beach House lakanen är ett sådant exempel... Hur gärna jag än vill glömma dom så finns dom kvar och fast pris och allt som talar emot (eller ja, det enda som talar emot är priset) så jag hade VÄLDIGT gärna velat ha ett set. Fast att dom är snordyra. Vilka jag skulle vilja ha? Dom HÄR
Nu är just precis dessa på kampanj dessutom och det gör ju inte saken bättre.. 

Sänggavlen och soffborden är från House Doctor och just soffborden har legat i kundkorgen väldigt länge. Vi ska såklart inte ha soffbord i plural utan det är jag som är lite velig till färg (svart kan ju bli rätt hårt) men vilket fall så skulle dom (det) passa in här perfekt. Tänk med en blandad bukett tulpaner/ranunkler på ett sånt bord. Hårt möter mjukt... M-hm.

Lampan. Japp. Tine K´s fina fina lampa som finns lite överallt. Nu har ju IKEA gjort en liten look-a-like på den fast i lite mindre versioner. Dock är det originalet jag vill ha, i en XLmodell. Hade passat ypperligt ovanför det där soffbordet (och eventuellt också över matbordet). 

Nytt duntäcke, nya fräscha örngott (som inte är nermejade med gubbtrollets hårvax som gör att allt gulnar!) och ett fräsigt överkast. (Örngott och överkast är från H&M). Ja tack. 



...och så en säng. En riktig rollssroycesäng med massa gössiga lager och minst 25års garanti. Hög, bred och ljust grå med en maffig sänggavel skulle det va. 


Nån gång. Nån gång hörrni så ska jag jäklari ha tjänat ihop till allt det däran. Men nu, nu får det ligga i kundkorgen och götta till sig lite till! :)

Inga kommentarer: