fredag 7 februari 2014

Städfredag

 









Hej på er!


Fredagen är här och likaså veckans städdag. Nu låter det som att jag jämt har städdag på fredagar men sanningen är väl att jag önskar att jag kunde styra upp en städdag varje fredag. Det är ju himla trevligt att ha det fräscht inför helgen och fredagsmyset. Emma har olika dagar för allt så jag försöker ta efter henne nu. Tisdagar är hennes "vattnadag" då hon vattnar sina blommor. Fredagar städar hon och lördagar tvättar hon. Hur bra? Nu försöker jag ihärdigt att hänga i hennes spår för att få in samma goa rutiner.
Idag är det i alla fall städfredag här hemma och jag njuter av att damma rundor här hemma medans lilla hönan vilar sig.
 
Bilden ovan är från i somras när lilla hönan var nyfödd och vi hade den bästa sommaren på jag vet inte när. (Av bilden att döma var det lördag, tvättlördag ;))
 
Det här med att ha hus är verkligen vår grej. Min & gubbtrollets alltså. Att kunna öppna dörren och bara gå ut är helt underbart. Jag är van vid både stor tomt och naturen inpå knuten. Nu har vi havet nära inpå och jag älskar det, men närheten till skogen är för mig lika viktig. Tur att vi har mycket skog med fina områden både nära och lättillgängligt.
Många människor blir lugna & blir otroligt välmående av just havet, det blir  jag också, men skogen. Skogen är nästintill som healing för mig :)
 
Näpp. Nu ska här städas. Vi har en unge som kryper i världens fart här hemma(och är så jäkla söt att jag emellanåt drabbas av gråtattacker av sötchocken) och drar ner allt som kommer i hennes väg så nu ska här "säkras" lite överallt! :)

Hoppas ni får en go fredag!





1 kommentar:

Emma sa...

You go girl! ;) Jag fick ta en extra vattnadag idag, blommorna hängde värre än någonsin så kanske jag glömde dom i tisdags! (Ups)

Åhh lilla kryparen! Säkra alla saker med lim under! ;)