måndag 17 februari 2014

När man inte behagar någon annan än sig själv


 
 
Hej på er!
 
 
 
Måndag igen och en ny vecka som ska fyllas. Härligt härligt! Måndagens snyggaste accessoaren är kattfisen som ligger platt & bestämt rakt över mig. Det är en sak som är gött med både djur och barn: dom gör liksom det som dom känner för. Om katten inte vill mysa, då myser den inte. Om ungen inte vill skratta, då skiter den i det (även om det passat sig med ett artighetsleende). Härligt ärligt & underbart befriande.
Nu ligger katten raklång över mig och spinner som aldrig förr och ingen i hela världen myser så mycket som jaaaaaag! :)
 
 
Så. Helgen är ännu en gång över och nya veckan tågar på för fullt. Mitt sockerförbud har kickat in igen. Visste ni att socker är 7 gånger så beroendeframkallande som kokain? Sjukt ju! Finns fasen socker i ALLT! Nu när jag har börjat kolla ordentligt så ser man verkligen socker i varenda innehållsförteckning. Det finns i tacokryddan, i tomatsåsen, i vartenda bröd, det finns i a.l.l.t!
 Nästan... Det är inte lätt att bli kvitt sitt sockersug. Jag åt inget socker sen den 1 januari och jag ska ärligt säg att jag var sockersugen nästintill varenda dag ändå och då är jag en person som inte äter varken bröd, pasta, ris eller potatis i vanliga fall. Så, socker är en jäkla bov!
 
DOCK så måste jag säga att min underbara och fantastiska mormor fikade både förmiddagsfika och eftermiddagsfika varenda dag i hela sitt liv och hon blev nästan 97 år gammal, så det säger en hel del det också! ;) Att vara utomhus, jobba med kroppen, äta riktigt lagad mat, skratta och ha bra och nära relationer är dock också väldigt avgörande för denna livslängd tror jag! :)
 
Massa sockerblarr nu, men lite intressant är det! :) Denna helgen hann vi iallafall med både kalas för gubbtrollet, sköna promenixer, tvätta & städa bilen, ha målare på plats som nu fixat ännu lite till i huset (sakta men säkert går det framåt i vår renovering, eller nåja, Det har fasiken tågat på rätt så friskt ändå!), laga matlådor till veckan, läsa böcker och ha en söndagsfika här hemma med trollungens mormor, morfar och moster samt farmor & Calle. Jojomänsan. Det är inte ofta som vi har oplanerade helger, eller dagar, men denna helgen har faktiskt varit härligt oplanerad och fi fanken så skönt!
 
 
Nu ska jag göra mig iordning här så jag är fit for fight när trollungen vaknar för då blir jag kryp-&-akta-sakerna-vakt för hela slanten!
 
 
Åh, en sak till: Tavlorna som jag jiddrade om går nog fasiken att få hem nu ändå. LYCKAN... den lyckan! Tjohoo!



Inga kommentarer: