tisdag 11 februari 2014

När man är född med en ärthjärna


Vänliga veckans andra dag började med ett bryskt samtal till en som säger sig ha hand om vägen utanför vårt. Häcken & staketet är ju sönder och ska fixas, men jag tycker nog att det går lite väl långsamt fram. "Au vi kommer när snön är väck seddu. -Jaså? Jag vet inte var du bor men här finns  ingen snö kvar så det är bara att komma hit. Nu."
Lite väl brysk för att ha en vänlig vecka, men lite fräs på sölkorvarna får det fasen bli tycker jag! (Finns en del saker jag har svårt för. Folk som inte tar sitt ansvar, nonchalanta/dryga typer och tröga SÖLKORVAR är några av kandidaterna.)

Förutom det så har dagen förgyllts av finbesök. Världens bästa kompanjon/arbetskamrat kom inom på käk, kaffe & trollungegosande. Denna människa! Hon kom med ett fint litet gosedjurslamm & ett gäng tulpaner. Såklart. Gissa sen vem som fyllde år IGÅR? Hon. Tror ni jag kom ihåg det och grattade henne? Icke. Hur usel får man lov att bli?! Dör.

Rubriken är med andra ord menad till mig själv. Hua. Måste fixa mig en kalender, nu!

 
 
På tal om något annat. Här är en bild som snart är tagen för ett helt år sen. Om inte sådär jäkla lång tid så har jag & gubbtrollet varit stolta ägare till vårt alldeles egna hus i... ETT HELT ÅR!
 
.. och vi har fixat det med bravur! :)




Kattfisen i buren, redo att inspektera det nya hemmet och så lilla Liten i magen. Tänk som det kan ändras! :)



Inga kommentarer: