torsdag 6 februari 2014

Styra upp ett fotoalbum..



Hej på er!

Jag sitter här hemma och försöker (ännu en gång) styra upp lite foton. Nu jäklar ska jag framkalla alla tusen foton sen väldigt lång tid tillbaka. Har nog sagt det innan men jag brukar vara en jäkel till att framkalla mina foton och sen sätta in allihopa i fotoalbum. Tycker det är mycket roligare att se fotot och kunna ta på det, än att titta i datorn. Nog för att det också är bra men jag gillar det där med att bläddra blad för blad fyllda med foton som någon omsorgsfullt satt in. Söndagsfikorna hos mormor innehöll ofta fotoalbumstittande där vi tillsammans tittade och stannade vid varje sida och pratade om vilka alla var, hur det såg ut då och hur saker ändrats. Fotoalbumstittandet har varit en grej sen vi var små och vi syskon har alla fått 3 stycken album sprängfyllda med foton utvalda till just oss av mamma (och pappa, men han hade nog varken finger med i fotandet, eller uppstyrandet av album) . Fin sak, tycker jag! :)
 
 
Så, nu är det alltså fototajm här hemma och håll i hatten med foton som ligger i datorn! Husköp, husrenovering, graviditet, nyfödd liten fis och sen en heeeeeeeeeel sommar, höst, vinter med allt vad det innebär.
 








2 kommentarer:

Emma sa...

Pax för att titta i alla dom albumen! :)

Pappa Achmed sa...

Gullfisgullan då!! Kom hit och myys! :-)
Och jag vill också titta i albumen!