måndag 10 februari 2014

Vänliga veckan



Godkväll!

Nyduschad, färgbombad i håret, insmord från topp till tå, mätt & nöjd. Ha! Så skönt det är att landa i soffan då.
Kroppen är sådär skönt trött efter veckans måndagsdejt med Emma. Vi har börjat tantgympa vi. Ha ha. Det är skitkul, svettigt & full fräs. I alla fall för oss (det finns dom som inte fräser så mycket om man säger som så.. ;))
 
Det är rackarns skönt av tre jäkligt bra anledningar: 
 
1: Man får upp flåset, blir svettig & kroppen blir skönt genomarbetad.
2: Man släpper ALLA tankar och funderingar som trängs i huvudet och kan bara fokusera på just precis det man gör. Fruktansvärt skönt!
3: Skämten, snacken & garven med Emmsen innan, under och efter passen. Fasen så skönt det är med ett riktigt gött garv som känns i både magen & hjärtat!
 
Tipptopp med tantgympa med andra ord! Har träffat Sandra & hennes lille fis idag också. Vi promenixade 8,6 km vi. Tusen gånger skönare att promenixa med någon så man kan tjöta/snicksnacka sig tillsammans igenom rundan. Skön tur vart det i alla fall och vädret var heeeeeeeelt underbart!
Eftermiddagen ägnades åt spontana fikagäster (mormor/morfar & farmor tittade inom och av uppmärksamheten att döma var det inte mig dom hälsade på om man säger som så..)
Vi fikade och tog oss sen en lite promenix till vattnet för att lufta oss. Mycket friskluft idag och gud så skönt det är.
 
Och ni! Det är (tydligen) vänliga veckan denna veckan. Jag hade ingen aning men Emma informerade mig om det ikväll. (Hade varit tipptopp om den veckan gällde världen över kan jag tycka.)
 
 
 
Nä fasen hörrni, nu är det gubbtrollsmys som gäller här hemma.
 
Puss på er!



1 kommentar:

Emma sa...

Tantgympa FOREVER! ;) Kan inte annat än hålla med dig om alla punkter. För övrigt älskar jag att säga "jag går på gympa". Glöm inte smörja dina händer så dom blir lena, fina och "hålla-handen-vänliga" ;)

PUSS! <3