tisdag 27 augusti 2013

"Ett peppande livsstilsmagasin för moderna mammor"





Jajemänsan. "Ett peppande livsstilsmagasin för moderna mammor" Det är precis vad jag nyss beställt. Är jag inte den moderna mamman så säg.

Jag luffsar fortfarande runt här hemma i mina gravidbyxor och håret i en flåttig toffs. Jag har ju duschat sen hon kom, men det är väl också det jag har gjort. Klippt mig har jag också förresten! M-hm. Stilpoängen bara ramlar in här hemma.
Ni kanske tror att jag överdriver, att jag egentligen är superfräsch. Icke! En dag kom syrran in och "åååååååh, har du inpackning i håret? Det måste jag me ta snart! -Nä?"

Nä. Näpp. Då är håret flåttigt mina vänner, när folk tror att man har inpckning i håret utan att man har det.
Hittade ett presentkort här hemma, på just tidningar. Gick in för att kolla utbudet och beställa. Damernas känns ju som just: damernas magasin. Jag är ingen dam. mama... det peppade magasinet för oss moderna mammor. Ha! Moderna mammor. Jovisst. Slängde in en beställning så får vi se hur modern jag blir efter jag läst mina 4 nummer.


I helgen var vi förresten på kalas hos en av mina goa kusiner. Kalasen där hemma är alltid jättetrevliga, skitkul att vara där. I alla fall. Vi pratade om Ernst och hans program när min kusin berättade om en föreläsning som hon & hennes syster var på för många år sen, där just Ernst snackade. Han pratade om att vi i Sverige (eller om det var norden) hade världens finaste kök men att vi inte använder dom. Vi använder ju dom, men inte ANVÄNDER.
Det är så mycket fasad allting. Allt ska vara så fräscht, så flott, så fancy att man inte kan använda det ordentligt.

Är det inte så?

Jag tänker likadant med barn. Vi klär barnen i kläder som är så fina att dom inte kan använda dom. Använda kan dom ju, men inte ANVÄNDA så som barn gör.
Jag vill köpa kläder som går att använda, så att mitt barn får vara just barn. (Det får ju barn med skitsnygga kläder också såklart, men jag vill slippa sitta där och "åååååååh"a mig för att kläderna blir skitiga).

Andra saker som fyller mitt huvud just nu:

- 5:2 dieten. Någon idiot har kommit på att man ska käka i 5 dagar och sen svälta i 2. Nyttigt? Friskt beteende? Väldigt osunt tycker jag.
- Skitreklam från nån "womansdiet" om bukfett som ska väck. VARFÖR sätter man sånt på facebook så att småtjejer (och äldre) ser sånt här skit och får ännu kassare självkänsla?

Jag blir så trött.

Nä fi fasen så blarrigt inlägg. Orkar inte engagera mig och skriva ihop det till en vackert flytande text så det får bli såhär idag. Ett inlägg om en tråkig fasad. Ett inlägg om ytligt skit.. Ett fack som alla vill passa in i. Nog för att jag säkerligen gör likadant men fi fanken så tråkigt, egentligen.

Måste säg att det låter som att jag är på urkasst morgonhumör, men faktum är att jag vaknade jäkligt pigg & utvilad :)
Nu ska jag betala räkningar och organisera ihop alla papper som ligger här hemma. Älskar att organisera!

Puss på er!

Inga kommentarer: