lördag 10 augusti 2013

Muffin Mc Cupcake



God morgon!
 
Äntligen lördag & gubbtrollet är hemma. Jag fick sovmorgon idag, gick inte upp förrän vid 10. Fick såklart amma lilla hönan i sängen innan hon försvann ut med pappsen men gud så skönt att sova ut lite, även om vi har det väldigt bra med just sömn här hemma!
 
Igår hann jag med massor, fasen så nöjd man känner sig. Hönan vaknade vid 6, ammade och sov sen till 11. Under den tiden körde jag ett jäkla städryck här hemma! Hann med nästan allt förutom dammsugningen. (Synd... he he). När hönan vaknade morgonmyste vi lite, käkade lite till och packade sen in oss i bilen och körde hem till mamma & pappa där vi mötte upp Minna.
Hann med fika i trädgården, ännu mer lite ätande, snicksnackande och även iaktta min mamma när hon i trans gick in för att göra årtiondets fulaste solskydd (av ett mintgrönt påslakan från 80-talet) och klä i min vagn i... "Hjälp" kände väl jag & Minna vek sig av skratt under pågående process. Ha ha.
 
Promenixade sen runt sjön tillsammans med detta världsfula "solskydd" & rundan visade sig vara 13 km. (Klapp på axeln till oss). Kvällen sen bjöd på pizza & annat gott tillsammans med både Minna & Joel.
Som vanligt diskuterades det mesta men min favorit var ändå cupcake-diskussionen där Joel drog igång en ljugarhistoria om grundaren Muffin Mc Cupcake som borde avrättas för sin urkassa uppfinning cupcake. Ha ha!
 
Idag skiner solen här och vi har en hel del på to-do-listan. Bäst att fräsa iväg!

Inga kommentarer: