tisdag 20 augusti 2013

Ofrivillig tuttvisning



 
Hej på er!
 
 

Allt bra med er hoppas jag. Här är allt kanoners. Bilden som ni ser överst är från en av många härliga dagar i mina föråldras hängmatta. Sååå skönt och mysigt att gunga & vila där tillsammans med lilla hönan.
Höll förresten på att visa er en tutt-bild sist jag skrev. Hade en sån fin & mysig bild på mig & flickorna tillsammans som Gubbtrollet tagit. Precis innan jag skulle trycka på "publicera" så anade jag nånting som fortfarande är svårdefinierat i tutt-höjd. Det ser ut som det kan vara en bröstvårta, men det kan också vara mitt finger. Här tas inga chanser för det finns säkerligen dom som är bra på att zooma så den fina bilden med den odefinierade bröstvårtan fick stanna i tryggt förvar i min bildmapp. Jodåsåatte, så vart det med det!


Dagarna går i en jäkla fart. Sen sist jag skrev har det hunnits med lite av varje, bland annat ett IKEA-besök. Jag & skrållan tog bil & släp och körde till gubbtrollets jobb, plockade upp han och drog sen vidare till det blå-gula varuhuset. En stor byrå, en alldeles underbar matta, "tv-bänk", lampor, spegel, badrumsmattor & några få stackars doftljus fick följa med hem.
Dagen efter detta besök ägnade jag sen min tid till att bygga ihop halva denna baouta-byrå, med hjälp av mamma & slutförande av gubbtrollet. Värt allt slit, för bra blev det!

Ett fantastiskt bröllop har vi också hunnit med och det var sååå himla fint, mysigt & vackert. Härligt att få vara med på någons alldeles speciella dag.

Igår och idag har jag & skrållan haft heldagar tillsammans med min mamma, systrar & mormor då vi hjälpt mormor med lite saker. Igår åt jag frukost hemma vid 06 och lämnade hemmet kring 9-tiden för att sen komma hem igen vid 18. Gårdagens andra mål mat blev torsk-paketen i ugnen vid 19. Hua vad hungrig jag var!
Idag blev det bara 6 timmars fixande så hungern har inte satt in än.

Tänkte fixa undan lite här hemma innan gubbtrollet kommer hem. Plocka ur diskmaskinen, duka fram lite & plocka undan alla femtioelva saker som av någon anledning lyckas stöka upp hemmet sen igår när det var tipptopp här.
Näpp, nu ska jag sätta fart!

 
Ha det så bra allihopa!

1 kommentar:

emma sa...

Mysbild! Och så fina! ♥