lördag 3 augusti 2013

En hel uppsats!



Heeeeeej!


Ja herregud hörrni, det var inte igår vi hördes av! Hur är allt? Jag ser att ni är några tappra som fortfarande tittar in här trots att blogginläggen knappast haglar över er längre.
Jag har satt mig ner massor av gånger för att heja på er men sen har det inte blivit så. Man vill ju ha bilder att visa, roliga saker att skriva och sådäran. Nu får ni inget av det, men lite, lite sommarläsning & uppdatering får ni i alla fall.

Här hemma njuter vi fortfarande för fullo. Vardagen har rullat igång ordentligt med jobb för gubbtrollets del och diverse mamma-sysslor för min del.
Lilla hönan växer så det knakar och jag tycker att hon är så jäkla rolig! En riktig go och gla liten unge har vi fått & hon snackar & flinar för fullt här hemma.

Under gubbtrollets första arbetsvecka drog jag igång husmodern inom mig (fick gräva djupt för att hitta henne!) och lagade mat som var färdigt lagom tills han kom hem igen. Första dagen inledde jag med baconinlindad kyckling som blev överröst med beröm "MMMMMM, så gott detta var älskling! Mmmmm, verkligen suuuuupergott! -Mmm, ta inte i så du spricker". Ungefär så lät det.
Dag två. Vet ni vad jag gjorde då? Smällde till med att laga en köttfärspaj så stor så att den räckte resten av veckan sen. Ska tilläggas att det räckte både till matlådor OCH till kvällsmat. Ha ha, väldigt nöjd över den rätten får jag säg.
Mat-modern inom mig har, som ni hör, fortfarande inte tittat fram. 

När jag inte funderar över mat & tråkigheter här hemma så förgyller vi dagarna med massa promenerande. Jag & mamma tar bilen till olika ställen här i trakterna och promenerar friskt tillsammans. Så jäkla trevligt & skönt. Känner att kroppen är sig lik & jag tror att mina ihärdiga promenader fram till&med vecka 35 i graviditeten har gjort sitt! Promenixa kan jag, jogga döööör jag (fortfarande) av. Oftast blir våra turer runt 6-8 km men ibland ökar vi på rundorna och förra veckan blev det en tur på 1,5 mil. Sådana rundor gick jag ofta förr, men nu vart det ett tag sen sist.

Jag skulle ju kunna visa er huset, som jag har förstått att vi vill se, men det är f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e  inte färdigt.
Det är som den dåliga vitsen "Vad är det som går och går och ALDRIG kommer till dörren? HANTVERKAREN!"
Tålamodet, som alla sa skulle poppa upp när man fått barn, har fortfarande inte dykt upp. Hade kunnat fota vissa vinklar så ni får se lite i alla fall, ska se om jag kan fixa det!

Idag är det lördag och gubbtrollet är hemma. Vi låg lääänge och drog oss i sängen, snackade med lillfisen som gurglade & jollrade för fullt och gubbtrollet passade på att läsa lite. Fick en riktigt god sömn inatt och det gör verkligen sitt. Vi är riktigt lyckligt lottade och har en liten höna som sover minst 6 timmar i sträck men inatt slängde hon till med att somna vid 21 för att sen vakna vid 7 imorse. Tack vare det så fick jag & mitt gubbtroll en mysig middag med tända ljus & flera timmar på oss att bara prata. Det är viktigt hörrni, att prata!
Ja, nog om allt sånt.


Kolla, en hel uppsats fick ni nu på morgonkvisten. Inte illa alls! Nu ska jag & mitt gubbtroll ska sätta oss ner och kika på lite kläder till hönan, sen får vi se vad dagen bjuder på. En tur till gammelmormor står i alla fall på schemat :)



Puss på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu gillar jag :) väntar nyfiket på bilder av huset :) kram Louise

Storgatans sa...

:) Ska försöka fixa det så fort som möjligt! :) Kramar!